Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Upsala-Lenna Jernväg - Lennakatten, sommarens trafik

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Upsala-Lenna Jernväg - Lennakatten, sommarens trafik

Sommarens reguljära trafik börjar söndagen den 3 juni enligt desssa tidtabeller: http://lennakatten.se/images/documen...gstdt_2018.pdf

Men, redan under maj månad körs som vanligt ett antal försommarutflykter: http://www.lennakatten.se/images/ima...ykten_2018.pdf

Välkomna!

ULJ

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Sv: Upsala-Lenna Jernväg - Lennakatten, sommarens trafik

Tjusigt, betydligt enklare jämfört med föregående år. Jag hade dock önskat att markeringen "Dag med vardagstrafik" och sade "dag med vardags- och lördagstrafik".

Ingen rälsbusstrafik på söndagarna, har det varit så föregående säsonger?

Senast redigerat av Txp den 2018-04-08 klockan 09:19:23.

Administratör Admins avatar
    Medlem
    sep 2017

Forumets kalender är ett bra verktyg att använda om man vill lägga in aktiviteter. Värt att prova!

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Tack för kommentaren om tidtabellens upplägg. Det var en klar målsättning att göra den enklare och tydligare.

Förra året hade "grön tidtabell" tre dubbelturer med rälsbuss onsdagar, torsdagar, lördagar och söndagar under veckorna 28-32. Detta förutom de tåg som drogs av ånglok resp. diesellok.

Passagerare Anders Ljungs avatar
    Medlem
    feb 2018

Hej
    Ja, tidtabellen anpassas efter resandeströmningarna som ändras från år till år.

Sen är det ett ansträngt läge på flera fronter som gör att vi måste hålla ned på antalet tågkilometer.

Tidtabellsläggning är alltid en kompromiss, det går inte att uppfylla allt.

Anders Ljung, ULJ CTa

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Txp Visa inlägg
    Tjusigt, betydligt enklare jämfört med föregående år. Jag hade dock önskat att markeringen "Dag med vardagstrafik" och sade "dag med vardags- och lördagstrafik".
    Onsdags-, torsdags- och lördagstrafik hade väl varit det rätta i så fall. (Även jag tycker att "vardagstrafik" är lite långsökt i detta fall, men att ersätta det med något halvt tautologiskt gör ju inte saken enklare.)

Vill tillägga att det tycks ha blivit något layoutfel med den där Thun-expressen-symbolen. Det är lite svårläst nu, man får zooma in till väldigt hög upplösning för att kunna läsa den. Kan kanske rättas till i nät-upplagan.

Annars instämmer jag!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •