Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Bulgarien-Rumänien

Avställd
    Medlem
    apr 2018

Bulgarien-Rumänien

Åker med en god vän till Bulgarien/Rumänien 30 april-9 maj. Någon som vet något om gamla tåg, helst "Steam trains" alltså resor med ånglok. Har sett att det finns en del i norra Rumänien, men vi kommer inte så långt norrut. I Bulgarien hittade jag Ulpia tours, men de hade bara en lista med lok och hänvisar till statliga BDZ.

Senast redigerat av bsten den 2018-04-07 klockan 09:01:11.

Sv: Bulgarien-Rumänien

Citat Ursprungligen postat av bsten Visa inlägg
    Åker med en god vän till Bulgarien/Rumänien 30 april-9 maj. Någon som vet något om gamla tåg, helst "Steam trains" alltså resor med ånglok. Har sett att det finns en del i norra Rumänien, men vi kommer inte så långt norrut. I Bulgarien hittade jag Ulpia tours, men de hade bara en lista med lok och hänvisar till statliga BDZ.
    Utanför Sibiu, i mitten av Rumänien, kör de ångtåg ibland, härnäst 26e maj, så tyvärr är det ju försent. På normalspåriga statsnätet i Rumänien finns inga funktionsdugliga ånglok, tyvärr. Åtminstone inte för nåt år sen enligt en bekant.

//Joakim Wahlberg
    Alla mina bildberättelser finns samlade på jowahlen.se!

Avställd
    Medlem
    apr 2018

Sv: Bulgarien-Rumänien

Citat Ursprungligen postat av Joakim Wahlberg Visa inlägg
    Utanför Sibiu, i mitten av Rumänien, kör de ångtåg ibland, härnäst 26e maj, så tyvärr är det ju försent. På normalspåriga statsnätet i Rumänien finns inga funktionsdugliga ånglok, tyvärr. Åtminstone inte för nåt år sen enligt en bekant.
    Tack för svaret. Får bli en annan gång.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •