Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: 2013-05-03 Kenova, WV. Norfolk Southern med tåg in i Ohio

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

2013-05-03 Kenova, WV. Norfolk Southern med tåg in i Ohio

Hej på er, vill bara testa med en bild för att se om ni tycker om det hela. Eller är det mest gamla tåg som önskas i det här forumet? Innan vi kom fram till Kenova i West Virginia så kände vi inte till den här bron. Men en titt i olika kartböcker visade att här måste det finnas en bro över Ohiofloden. Det var bara att följa järnvägen så kom vi så småningom fram och vi behövde inte vänta så länge förrän ett Norfolk Southern tåg kom och sakta rullade över till Ohio. Hela sex stycken lok i tåget, GE D9-40CW 9807 + D9-40C 8807 + EMD SD70 2540 + SD60 6651 + GE ES44AC 8093 + D9-40CW 9276.
    / Nicklas

2013-05-03 Kenova, WV by Nicklas Sahlbom, on Flickr

Moderator / Sekr SJK Mattias Janssons avatar
    Medlem
    sep 2017

Sv: 2013-05-03 Kenova, WV. Norfolk Southern med tåg in i Ohio

Citat Ursprungligen postat av Nicklas Sahlbom Visa inlägg
    Hej på er, vill bara testa med en bild för att se om ni tycker om det hela. Eller är det mest gamla tåg som önskas i det här forumet? Innan vi kom fram till Kenova i West Virginia så kände vi inte till den här bron. Men en titt i olika kartböcker visade att här måste det finnas en bro över Ohiofloden. Det var bara att följa järnvägen så kom vi så småningom fram och vi behövde inte vänta så länge förrän ett Norfolk Southern tåg kom och sakta rullade över till Ohio. Hela sex stycken lok i tåget, GE D9-40CW 9807 + D9-40C 8807 + EMD SD70 2540 + SD60 6651 + GE ES44AC 8093 + D9-40CW 9276.
    / Nicklas

2013-05-03 Kenova, WV by Nicklas Sahlbom, on Flickr
    Jag måste först säga att jag ibland inte begriper varifrån vissa idéer om Postvagnen kommer? Inom loppet av ett par dygn kan man från olika bildvisare få kommentarer om att det bara ska vara svenskt, bara utländskt, bara nytt, bara gammalt, bara, bara, bara, bara, samtidigt som vi som funktionärer så gott som aldrig någonsin fått synpunkter av den sorten. Och regelverket är glasklart: allt som är spårtrafikrelaterat är lika välkommet, och brukar ävenledes vara uppskattat!

Till bilden, så är det ursprungliga Norfolk & Western Railroads huvudlinje som korsar floden här; d v s det är ena halvan av det ursprungliga bolagets ("andra halvan" av Norfolk Southern var logiskt nog Southern Railway) viktigaste linje; ingen av de största för persontrafik, men en så viktig godslinje att N&W genom alla konjunkturväxlingar förblev ett av landets ekonomiskt starkaste bolag.

På konkurrenten C&Os linje som du rimligtvis bör ha en bit bakom ryggen, kan man fortfarande åka persontåg, fast de stannar bara i närbelägna Huntington WV och Ashland KY numera.
    Utanför de turistiska allfarvägarna är det, men natursköna och i mitt tycke väl så intressanta trakter, så tveka inte att visa mer!

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Det här var ju en jättefin bild, man kan riktigt känna mullret från motorerna och höra viaduktens slamrande bara genom att titta på den!

1. Klass WSs avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av JDS Visa inlägg
    Det här var ju en jättefin bild, man kan riktigt känna mullret från motorerna och höra viaduktens slamrande bara genom att titta på den!
    Då måste jag ge er som är intresserade av Kenova Bridge,
    tips om denna filmsnutt på Youtube med koltåg uppe på bron:

Norfolk Southern Coal Train Kenova, WV (HD)

(Någon som behärskar länkning får gärna länka till filmen)

Passagerare Svante Anderssons avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Nicklas Sahlbom Visa inlägg
    Eller är det mest gamla tåg som önskas i det här forumet?
    Gamla tåg önskas väl specifikt i Järnvägshistoriskt Forum men allt på spår är gångbart här oavsett tidsperiod.
    För övrigt håller jag mig till nånannismen...

SA

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Antar att du menar denna film
    https://www.youtube.com/watch?v=_HhSxvKQTWc

Mvh Fredrik

1. Klass WSs avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Gåård Visa inlägg
    Antar att du menar denna film
    https://www.youtube.com/watch?v=_HhSxvKQTWc

Mvh Fredrik
    Mitt i prick, precis den!
    Tackar ödmjukast för hjälpen

@ Svante.
    Ja eftersom mina kunskaper om länkning är begränsade och
    ofta blir fel, så tog jag mej friheten att be nån annan om hjälp.
    (Och det funkade ypperligt bra)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •