Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Nya färgsättningarna hos Västtrafik och Krösatågen

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Nya färgsättningarna hos Västtrafik och Krösatågen

Som bekant är nu ett antal av Västtrafiks Itino-motorvagnar ommålade i den nya blå färgsättningen. Är tanken att fler tåg ska få denna färgsättning, t.ex Reginorna eller X61:orna?

Även Krösatågen har målat om minst en Itino i sin nya färgsättning. De nya tågen från CAF kommer ju också få denna men ska någon av deras X11 eller X14 också få ny målning?

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Sv: Nya färgsättningarna hos Västtrafik och Krösatågen

Citat Ursprungligen postat av Limpan Visa inlägg
    Som bekant är nu ett antal av Västtrafiks Itino-motorvagnar ommålade i den nya blå färgsättningen. Är tanken att fler tåg ska få denna färgsättning, t.ex Reginorna eller X61:orna?

Även Krösatågen har målat om minst en Itino i sin nya färgsättning. De nya tågen från CAF kommer ju också få denna men ska någon av deras X11 eller X14 också få ny målning?
    Det där har jag läst om i en annan tråd i något annat forum. Jag minns i alla fall att Västtrafik då hade svarat att de inte skulle måla om X11/X12/X14.

SJK-medlem Anders.o93s avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Fomalhaut Visa inlägg
    Det där har jag läst om i en annan tråd i något annat forum. Jag minns i alla fall att Västtrafik då hade svarat att de inte skulle måla om X11/X12/X14.
    Nej, de har väl inte så många år kvar, så det är väl rätt meningslöst att måla om dessa då.

SJK-medlem Bernt Talbrants avatar
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Anders.o93 Visa inlägg
    Nej, de har väl inte så många år kvar, så det är väl rätt meningslöst att måla om dessa då.
    Nej X11, som ska bort först är ju inte aktuella och X12/14 har ganska nyligen varit på sin sista större revision och målades då också om så det lär inte bli aktuellt att måla om dem igen. Man håller på med en upphandling av tungt underhåll på de äldsta Reginorna och de lär nog bli blå i samband med detta.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •