Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Hector i Skutskär [2 bilder]

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Hector i Skutskär [2 bilder]

Igår, 23.01.2022 hade jag vägarna förbi Skutskär och jag lyckades att fånga en transport till massabruket.

243.107 (Chapelon) +142.106 (Stark) med glada förare (tack för vinken och tut!) strax före infartssignalen till Skutskär som är slutdestinationen för Gt 41801 från Ånge. Liknande vagnar har jag sett på tvärbanan till Hoting, kanske lasset kommer därifrån? Tåget använder det nya spåret som tillkom vid linjeomläggning, man kan titta på flygbilden med tågets position markerad här.

Efter rundgång är det dags att rulla sakta mot bruket, man använder Vectrons lastmile modul som ger överraskande ljud. Tyvärr har man rivit stationshus, så det är ganska tomt nu.

Hoppas att bilderna når några intresserade trots gammalmodig publiceringskanal

Senast redigerat av mormax den 2022-01-24 klockan 22:53:17. Anledning: Korrigering
    Mvh mormax

Sv: Hector i Skutskär [2 bilder]

Trevligt, denna publiceringskanal är ljusår bättre än ansiktsboken där allt drunknar på nolltid bland allt annat skit där.

SJK-medlem
    Medlem
    mar 2018

Sv: Hector i Skutskär [2 bilder]

Jag misstänker ändå att tåget är kommer ifrån och är lastat i Ånge. Vet att Trätåg har en viss utlastning på terminalen där. Det som inte riktigt stämmer är att Trätåg inte använder den här typen av vagnar i sin trafik. Ser mer ut som SCA och det kan var någon form av bytesaffär eller nettoförsäljning mellan SCA och Stora Enso.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •