Hej,
Råkade att se Tågabs Gt 47417 mot Kil idag, och till min förvåning istället för några gamla loken blev det tredje generationens TRAXX... Är det en nyhet i Tågabs lokparken?
Hej,
Råkade att se Tågabs Gt 47417 mot Kil idag, och till min förvåning istället för några gamla loken blev det tredje generationens TRAXX... Är det en nyhet i Tågabs lokparken?
Mvh mormax
Har du Instagram så rekommender jag att läsa tågabrules inlägg om saken här: https://www.instagram.com/p/CYuPvoVoMyv/
Tågab hyr ett Br187 lok av Railpool, som används i upplägget Specialvirke (tidgare kört av CFL) , vilket innebär att virke hämtas på olika ställen där behov finns och körs till bruk i södra Norrland. Eftersom tåget ködes från Husum, där ett sådant bruk ligger verkar det troligt att det var en del av detta upplägg.
Senast redigerat av Erebos den 2022-01-23 klockan 16:47:47.
Tack för redogörelse. Tyvärr har jag inga konton på Facebook tjänster, så jag kommer att missa mycket framöver
Bra att det går fortfarande att ta bilder med vanliga kameror
Br187 401 idag, strax före Kungsgården.
Mvh mormax
Det stämmer. Jag vet att CFL utbildade sin personal som körde denna trafik på detta. Kan nog tänka mig att TÅGAB är en bättre utförare av detta då bolaget och dess personal har stor erfarenhet av virkestransporter och körning med radiostyrda lok.
Av vilken anledning?
Vad e det som e felaktig uppgift ang de sista svaren?
Spjutet verkar va överallt iallafall, precis som vanligt
https://www.instagram.com/tagabrules/?hl=en
Funkar för mig utan att va inloggad
Instagram är optimerad att visas i appen, även om jag lyckas titta på hans profil, är det ganska krånglande att bläddra genom bilderna och beskrivningarna, långt ifrån t.ex. Flickrs gränssnitt.
För att se till att man når grupper som är mest intresserade av innehållet utan tekniska begränsningar?![]()
Mvh mormax
Måste faktiskt säga att jag når betydligt fler av att visa mina bilder på Instagram än att visa de på Postvagnen, och då har jag ändå väldigt få följare på mitt järnvägskonto och postar bilder ytterst sällan. Att visa bilder på Postvagnen känns - tyvärr, väldigt utdaterat idag. Det är lite uppskattning och väldigt få visningar när man postar något.. På Instagram finns det tusentals tågkonton, i olika varierande kvalité (vissa postar kvantitet och andra kvalité), med folk i alla möjliga åldrar och håll, men det är lätt att få fram spännande och intressanta bilder via bla. hashtags, inläggstoppen och utforskaren.
Men det hör inte hit och vi borde hålla oss till ämnet![]()
//Joakim Wahlberg
Alla mina bildberättelser finns samlade på jowahlen.se!
Jo, men jämför Instagram med Flickr, även där finns miljontals användare, taggar m.m. utan kontotvång för att titta på öppna profiler.
https://www.flickr.com/photos/tags/t%C3%A5gab
Men det är ju Facebooks framgångsrik taktik att tjäna på användarens profilering, enkel inloggning till egna tjänster osv. som gör det besvärligt för icke-användare att titta på innehållet - de behöver ju ett konto och spårande app!
Samma här, bara bilder i låg upplösning och uppmaning till registrering/inloggning.
Mvh mormax
Vill man se på högupplösta bilder får man nog ge sig ut och fotografera själv.
E det så att man hittar nåt intressant på sociala medier e det väl inte svårare än att man skaffar sig ett konto där.
Finns säkert de som föredrar Lunarstorms gränssnitt oxå, det hjälper inte då plattformen e död
Nu är det ju upp till varje individ att dela sina bilder där den så önskar
Det är förstås lite utanför ämnet och vi vet inte vart utvecklingen går, men ett par kompletterande kommentarer:
Är det inte så att det är kutym (eller väldigt vanligt) att man gillar (=lajkar) saker på sociala medier som Facebook och Instagram, medan det inte är alls lika vanligt att göra det här i Postvagnen. Så, det kan vara väldigt många som uppskattar bilderna här i Postvagnen, även om det inte syns i antalet lajks.
Det som fungerar bra här i Postvagnen men inte alls lika bra i t.ex. Facebook är när någon gör reseberättelser i flera avsnitt. Jag har svårt att kunna se om jag läst hela serien eftersom det är någon algoritm som avgör om jag får se ett enstaka inlägg eller inte.
Ja, vi är långt ifrån ämnet. Men på Instagram kan jag se hur många som sett mina inlägg, hur de hittat inlägget, om de sparat ner inlägget, kan även se om de gått vidare och gått in på min profil. Så antalet lajks kan lätt bli mycket, men där kan jag se så mycket mer
Och ja, jag håller med om att reseberättelser är oerhört mycket lättare att lägga upp på Postvagnen, men enstaka bilder är inte lika värt att lägga upp tyvärr![]()
//Joakim Wahlberg
Alla mina bildberättelser finns samlade på jowahlen.se!