Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Rampdon på Rc-lok?

Moderator Niklas Bygdestams avatar
    Medlem
    sep 2017

Rampdon på Rc-lok?

För ett antal år sedan vet jag att Rc-loken var försedda med något som hette rampdon. Det har även nämnts om att det var förare som tyckte illa om just dessa rampdon.

Finns detta kvar? Eller har man tagit bort det?

Никлас Быгдестам

Allmänt intresserad av järnvägar. Inriktar mig på Europa. Jag bor i Uppsala och i Belgrad

Passagerare
    Medlem
    maj 2019

Sv: Rampdon på Rc-lok?

Det fanns minst två rampdon.

Det som ogillades av oss förare var det rampdon som, enkelt förklarat, under vissa förhållanden blockerade brygga 2 vilket fick till följd att vi inte kom över 40 km/tim. Syftet med det var att begränsa det för stora reaktiva effektuttaget som kom efter "bryggväxlingen"
    Det är borta sedan mycket länge.

De fanns ett annat rampdon som begränsade stighastigheten vid pådrag hos motorström till 68 A i sekunden.
    Det är kvar.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Rampdon på Rc-lok?

Citat Ursprungligen postat av Bengt Mårtensson Visa inlägg
    Det fanns minst två rampdon.

Det som ogillades av oss förare var det rampdon som, enkelt förklarat, under vissa förhållanden blockerade brygga 2 vilket fick till följd att vi inte kom över 40 km/tim. Syftet med det var att begränsa det för stora reaktiva effektuttaget som kom efter "bryggväxlingen"
    Det är borta sedan mycket länge.

De fanns ett annat rampdon som begränsade stighastigheten vid pådrag hos motorström till 68 A i sekunden.
    Det är kvar.

Här kanske?

https://postvagnen.com/forum/index.p...439030#p439327

Tack, Håkan Lundén!

Senast redigerat av Bobo L den 2022-01-20 klockan 20:57:39.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •