Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 36

Ämne: Vilken utgångsstation...

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Vilken utgångsstation...

...hade resan till Alingsås i senaste"På spåret"?/Ulf

Passagerare Herrolssons avatar
    Medlem
    mar 2018

Sv: Vilken utgångsstation...

Citat Ursprungligen postat av Ulf Berlin Visa inlägg
    Trollhättan!

Ingeting är omöjligt, inte ens på järnvägen

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Herrolsson Visa inlägg
    Trollhättan!
    Trollhättan ner mot Bohus och sen plötsligt Floda-Alingsås.
    Underliga äro Herrens vägar och På spårets järnvägar...

SJK-medlem
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Ulf Berlin Visa inlägg
    Kunde du inte ha skrivit något i ämnet att du tänkte göra en spoiler, t.ex. för mig som ännu inte hunnit se senaste avsnittet? Eller åtminstone nämnt orden "På spåret" i ämnet?

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    Kunde du inte ha skrivit något i ämnet att du tänkte göra en spoiler, t.ex. för mig som ännu inte hunnit se senaste avsnittet? Eller åtminstone nämnt orden "På spåret" i ämnet?
    Programmet ska ses när det sänds, inte senare. Och första inlägget i denna tråd borde ha varnat.

SJK-medlem
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Jan Bengtsson Visa inlägg
    Programmet ska ses när det sänds, inte senare. Och första inlägget i denna tråd borde ha varnat.
    Hur varnade första inlägget? Det var ju redan kört om man läser det, det står ju där vilket som var målet för den svenska resan.
    Är det en generell regel för svenskar att man inte får streama på På spåret i efterhand, eller gäller det bara Postvagns-läsare?
    Eller kan du förtydliga vad du menar?

Det är ju så enkelt att för alla frågor som har med På Spåret att göra så skriver man orden På Spåret i själva ämnet.

Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av ulf nyström Visa inlägg
    Trollhättan ner mot Bohus och sen plötsligt Floda-Alingsås.
    Underliga äro Herrens vägar och På spårets järnvägar...
    Aftonbladet har rapporterat om denna oerhörda handling!

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...ev-ju-helt-fel

(Men ska man vara allvarlig så åker man den vägen om man ska Trollhättan-Alingsås. Så slipper man den hemska bussen över Sollebrunn. Däremot fanns det en ”glitch” i Västtrafik-appen förr. Som gjorde att man kunde boka Trollhättan-Alingsås med tåg. Fördelen med det var att biljetten Trollhättan-Göteborg kostade ca halva priset. Detta för att man höll sig utanför den dåvarande ”Göteborg+ zonen eller vad den hette. Slut på anekdot)

SJK-medlem
    Medlem
    mar 2018

Programmet ska ses när det sänds,
    Och när är det ? Svt sänder ju programmet i repris.
    Och ovanpå det tillhandahålls det på Svt-play.

Passagerare Kippus avatar
    Medlem
    nov 2019

Jösses, fast i tablå-tv?

SJK-medlem
    Medlem
    mar 2018

(Men ska man vara allvarlig så åker man den vägen om man ska Trollhättan-Alingsås. Så slipper man den hemska bussen över Sollebrunn. Däremot fanns det en ”glitch” i Västtrafik-appen förr. Som gjorde att man kunde boka Trollhättan-Alingsås
    med tåg. Fördelen med det var att biljetten Trollhättan-Göteborg kostade ca halva priset. Detta för att man höll sig utanför den dåvarande ”Göteborg+ zonen eller vad den hette. Slut på anekdot)
    Men där har Aftonbladet fel, för det handlar om en resa som även kan innehålla byten. Tågets slutstation i sig är alltså inte nödvändigt resmålet. Minns när ett lag tyckte det verkade närmast övertydligt och enkelt när tåget gick mot Stockholm och svarade så, men si det blev byte till båt och Vaxholm var resmålet (och inga spår dit i och för sig)

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    Hur varnade första inlägget? Det var ju redan kört om man läser det, det står ju där vilket som var målet för den svenska resan.
    Är det en generell regel för svenskar att man inte får streama på På spåret i efterhand, eller gäller det bara Postvagns-läsare?
    Eller kan du förtydliga vad du menar?

Det är ju så enkelt att för alla frågor som har med På Spåret att göra så skriver man orden På Spåret i själva ämnet.
    På Spåret ska ses i direktsändning (från hårddisk hos SVT). En självklarhet för varje intresserad. Och jag menar naturligtvis fullt allvar ...

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Lennart Petersen Visa inlägg
    Och när är det ? Svt sänder ju programmet i repris.
    Och ovanpå det tillhandahålls det på Svt-play.
    Fredag kl 2000. Det vet väl alla?

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Kippu Visa inlägg
    Jösses, fast i tablå-tv?
    Tablå-tv? Vår är snarast platt!

SJK-medlem
    Medlem
    mar 2018

På Spåret ska ses i direktsändning (från hårddisk hos SVT). En självklarhet för varje intresserad. Och jag menar naturligtvis fullt allvar ...
    Det mest självklara borde väl vara att de mest hängivna är publik under inspelningen med tystnadsplikt...eller ?
    Men på fredag 20:00 finns det ju dom som har annat för sig. En del åker faktiskt tåg och det är rentav så att några behövs för att köra dessa tåg. Men kanske dom ska rekommenderas time-out från postvagnen på ett antal dagar räknat från fredag. Jag har faktiskt själv varit utan Pv runt en månad för att i stället resa.

SJK-medlem Hasse Hagbergs avatar
    Medlem
    mar 2018

För att återgå till sakfrågan:

Visar man en järnvägsresa som en illustration till ett frågepaket om en viss plats bör väl också resan vara en av ledtrådarna. En resa som tar sin början i Trollhättan söderut kan logiskt sett knappast leda till Alingsås. Det är alltså vilseledande.

För att ta mig själv som exempel. Jag vågade inte dra på 10 därför att jag noterade att tåget inte gick på VSB. Först på 8 insåg jag att filmen var en luring.

Senast redigerat av Hasse Hagberg den 2022-01-16 klockan 07:27:09.
    Stockholm S

Passagerare
    Medlem
    apr 2018

Citat Ursprungligen postat av Hasse Hagberg Visa inlägg
    En resa som tar sin början i Trollhättan söderut kan logiskt sett knappast leda till Alingsås.
    Va? Varför är det logiskt omöjligt att resa mellan Trollhättan och Alingsås? Jag har själv rest mellan Trollhättan och Lerum en gång - det var varken praktiskt eller logiskt omöjligt.

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

(Men ska man vara allvarlig så åker man den vägen om man ska Trollhättan-Alingsås. Så slipper man den hemska bussen över Sollebrunn. Däremot fanns det en ”glitch” i Västtrafik-appen förr. Som gjorde att man kunde boka Trollhättan-Alingsås med tåg. Fördelen med det var att biljetten Trollhättan-Göteborg kostade ca halva priset. Detta för att man höll sig utanför den dåvarande ”Göteborg+ zonen eller vad den hette. Slut på anekdot)
    Jag vet om det där är tillåtet,
    för att man kan köpa biljett genom att söka start och slutstation och då får man ett biljettförslag att köpa,
    men det står inte i appbiljetten hur man sökt, utan bara vilken biljett det är.

Gör appen fel i sina biljettförslag, kan man få "kontrollavgift", särskilt om man inte åkt som sökningen var.

Om man söker Trollhättan-Alingsås idag får man bara upp alternativ ABC för 105 kr, även om man kan åka via Herrljunga för 70 kr.

Söker man Trollhättan-Herrljunga nu får man välja mellan alternativ ABC för 105 och alternativ C för 35 kr.
    ABC är via Göteborg och C kan vara byte från buss i Vargön.
    Vilket som gäller var står inte, då lägger Västtrafik över ansvaret på kunden.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

För att återgå till sakfrågan:

Visar man en järnvägsresa som en illustration till ett frågepaket om en viss plats bör väl också resan vara en av ledtrådarna. En resa som tar sin början i Trollhättan söderut kan logiskt sett knappast leda till Alingsås. Det är alltså vilseledande.

För att ta mig själv som exempel. Jag vågade inte dra på 10 därför att jag noterade att tåget inte gick på VSB. Först på 8 insåg jag att filmen var en luring.
    Lyssna på ledtrådarna. Det är så det är tänkt.

SJK-medlem Hasse Hagbergs avatar
    Medlem
    mar 2018

Lyssna på ledtrådarna. Det är så det är tänkt.
    Och järn-/landsvägsillustrationerna är betydelselösa?

Näru, där är du fel ute tycker jag.

Till någon annan som upplyser att det går att åka tåg mellan Trollhättan och Alingsås:

Visst man kan åka mellan Trollhättan och Madrid också. Men om nu svaret hade varit Madrid måste väl även du tycka att filmsnutten vore missledande?

Stockholm S

Medlem
    mar 2018

Och järn-/landsvägsillustrationerna är betydelselösa?

Näru, där är du fel ute tycker jag.

Till någon annan som upplyser att det går att åka tåg mellan Trollhättan och Alingsås:

Visst man kan åka mellan Trollhättan och Madrid också. Men om nu svaret hade varit Madrid måste väl även du tycka att filmsnutten vore missledande?
    Vi kanske bara ska vara glada över att På spåret återanvänder äldre filmer för att faktiskt klara av att ha järnvägsfilmer och inte vägfilmer såhär i Covid-tider?

Vad hade alternativet varit? Köra från Hallsberg igen? Köra från Göteborg igen? Båda de utgångsorterna har varit med i den här säsongen.

Strunta i Alingsås?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •