Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Idag för 15 år sedan – Vinterväder i Hallsberg

SJK-medlem Jan Ls avatar
    Medlem
    nov 2017

Idag för 15 år sedan – Vinterväder i Hallsberg

Den 11 januari 2007 snöade det rejält i Hallsberg, men tågtrafiken rullade på ändå.

Det är resan som är målet. Hemstation Sst.

Passagerare Herrolssons avatar
    Medlem
    mar 2018

Sv: Idag för 15 år sedan – Vinterväder i Hallsberg

Citat Ursprungligen postat av Jan L Visa inlägg
    Den 11 januari 2007 snöade det rejält i Hallsberg, men tågtrafiken rullade på ändå.

Jag är inte så gammal, men jag inser att jag inte är så ung längre när 2007 var 15 år sedan.

Där och då iaf, 2007, pendlade jag Vårgårda-Alingsås och på morgonen fick vi åka ett loktåg bestående av enbart första klass-vagnar. Då var jag så avundsjuk på er i Stockholmsområdet som fick åka dubbeldäckare.

Sen kom dubbeldäckarna till väst också och jag insåg hur korkad man var som önskade dom dit..

Ingeting är omöjligt, inte ens på järnvägen

SJK-medlem
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Herrolsson Visa inlägg
    Jag är inte så gammal, men jag inser att jag inte är så ung längre när 2007 var 15 år sedan.

Där och då iaf, 2007, pendlade jag Vårgårda-Alingsås och på morgonen fick vi åka ett loktåg bestående av enbart första klass-vagnar. Då var jag så avundsjuk på er i Stockholmsområdet som fick åka dubbeldäckare.

Sen kom dubbeldäckarna till väst också och jag insåg hur korkad man var som önskade dom dit..
    Två själar, samma tankar

Ungefär vid den tidpunkten, alltså kring 2007, önskade jag att SJ kunde skicka dubbeldäckarna till västkusten och ge oss Mälardalingar tillbaka de trevliga loktågen. Jag var verkligen avundsjuk på er som slapp X40.

(Sagt av en som några gånger suttit på bagagehyllan i X40 Stockholm-Västerås pga fullsatta för korta tåg.)

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Snön i sig är inget problem(normalt),men börjar det att blåsa och temperaturen sjunker blir det värre.../Ulf

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •