Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Omledningar i Mälardalen under annandagen [Bilder]

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Omledningar i Mälardalen under annandagen [Bilder]

Under annandagen den 2 april passade jag på att fota lite av omledningstrafiken p.g.a banarbeten i b.la Stockholm och då åkte tågen lite annorlunda vägar än normalt.

Vi börjar i Mellösa på f.d. TGOJ mellan Eskilstuna och Flen där Snälltågets här omledda tåg 3935 från Stockholm via Västerås/Eskilstuna var påväg mot Malmö.

Naturligtvis gick solen bakom det enda molnet som fanns på himlen lagom tills tåget passerade. Det hade varit riktigt soligt under de ca tio minutrar jag väntade på tåget, aldrig får man vara nöjd.

Nästa omledningståg på samma plats blir X2-tåget 529, här som tåg 99327 från Stockholm till Flen där det fick sitt ordinarie tågnummer för vidare färd mot Malmö.

Nu vart det bättre ljus när vi ser tåget runda kurvan invid Mellösasjön.

Förflyttar mig nu till utkanten av Köping, närmare bestämt strax sydväst om Munktorp vid Björke där X74 006 passerar med tåg 12054 från Stockholm mot Göteborg.

X2-tåg 20507 (ord. tåg 10630) var påväg från Karlstad mot Stockholm passerar på ungefär samma plats.

Ytterligare ett X2-tåg och denna gången tåg 22181 (annonseras som tåg 30430) från Göteborg via b.la Borås och Hallsberg mot Stockholm som här passerar Köping.

När jag stod och väntade på nästa omledningståg vid Högsta strax söder om Köping så dök detta tåget upp. Det är tåg 54455 från Åsbro till Kolbäck (och antagligen vidare därifrån) med PLB 9020 + CSM 4.

En bild på tåget åt andra hållet i rätt solljus.

Så dyker X55 3358 upp vid samma plats, Högsta med tåg 20486 från Stockholm mot Hallsberg och sedan vidare mot Karlstad.

Sista omledningsbilden blir på X51 9012 som ankommer Hallsberg norrifrån på en sträckning de normalt inte trafikerar, här som tåg 80309 (annonseras 28178) från Linköping.

Senast redigerat av Tobias den 2018-04-04 klockan 17:13:29.
    Har även en hemsida med blandade bilder på adress: http://www.tobbebilder.se

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Sv: Omledningar i Mälardalen under annandagen [Bilder]

Nu blev väl bilderna ganska fina trots trilskandes sol........

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Peter Flink Visa inlägg
    Nu blev väl bilderna ganska fina trots trilskandes sol........
    Jag får tacka för det! Det var inte du som körde Snälltåget på bilden månde?

Har även en hemsida med blandade bilder på adress: http://www.tobbebilder.se

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Tobias Visa inlägg
    Jag får tacka för det! Det var inte du som körde Snälltåget på bilden månde?
    Nope, jag körde upp 3900 på lördagen omlett både över Åstorp och Kolbäck.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •