Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 23 av 23

Ämne: Kopparstöld Gantofta, Rååbanan

Moderator Mattias Janssons avatar
    Medlem
    sep 2017

Sv: Kopparstöld Gantofta, Rååbanan

Citat Ursprungligen postat av Ohlzzon Visa inlägg
    Få se nu. Det har inte brutits mot några regler. Alltså saknas grund för moderatorsåtgärd. Ändå tystar du folk.

Du kan heller inte tillämpa dina egna och oskrivna regler här. Det blir bara förvirrande.

Åter: Påpeka vad det brutits mot eller ingrip inte alls !

Och hoppa PM. Du saknar grund för att stänga av mig.
    Att kommentera moderatorsåtgärder är inte rätt väg att gå, normalt är det dock inget grovt regelbrott. Men i kombination med upprepade konfliktsökande inlägg under lång tid, samt tidigare personangrepp blir det till ohörsamhet, vilket är betydligt allvarligare.

Användaren Ohlzzon avstängd i 2 veckor.

MJ / mod

Passagerare
    Medlem
    jul 2018

Citat Ursprungligen postat av Mattias Jansson Visa inlägg
    Användaren Ohlzzon avstängd i 2 veckor.
    Det där var inte så snyggt. Ad-hoc moderering efter moderatorernas egen smak är inte rätt väg att gå. Moderatorena måste tåla offentlig kritik.

Moderator Mattias Janssons avatar
    Medlem
    sep 2017

Citat Ursprungligen postat av Daniel Engström Visa inlägg
    Det där var inte så snyggt. Ad-hoc moderering efter moderatorernas egen smak är inte rätt väg att gå. Moderatorena måste tåla offentlig kritik.
    Nej det måste vi inte.

Låt mig klargöra några detaljer: det har under hela Postvagnens existens aldrig varit tillåtet att i forumet kommentera och "betygssätta" modereringen. (Därmed begår du strängt taget också ett regelbrott, men vi får väl låta det passera givet omständigheterna.) Tidigare fanns därtill inget forum av typen support och synpunkter, så diskussioner om forumet var i huvudsak också enbart saker som kunde tas upp i mail till dåtidens moderatorer.

De senaste 7-8 åren har jag och ett par andra moderatorer tagit upp principen att i alla fall ibland motivera en åtgärd snarare än att bara utföra den. det är uppenbarligen ett tveeggat svärd, för emellanåt klagades det förr på att man inte fick veta varför t ex en tråd stängts eller liknande. Nu försöker några av oss i alla fall ibland motivera eller förklara ett visst ingripande, men då får vi istället kritik för det.

I det aktuella fallet handlade det inte om att tysta folk, utan att det i vanlig ordning i en tråd av denna typ kom inlägg som var rätt överspända i sitt tonläge, och sedan repliker på dessa inlägg. Om vi hade tid, ork och lust att vara inne här precis hela tiden skulle vi omedelbart kunna ta bort inlägg som vi bedömer skulle kunna vara "fridsstörande". Men dels skulle det kunna göra forumet totalt ointressant, dels går det inte rent praktiskt då vi inte kan kontrollera forumet precis hela tiden. Så det jag skrev handlade om att folk skulle lugna ned tonläget, inte nödvändigtvis sluta skriva.

Att jag kommenterade en direkt sanktion utåt beror på att den aktuella skribenten explicit flera gånger sagt att han inte kommer att läsa något PM eller mail från mig. Ingen moderator kan låta bli att utföra en åtgärd han anser nödvändig eller motiverad enbart för att en skribent förklarat sig inte vara intresserad av dialog.

Jag skulle kunna skriva än mer om den här saken, men det är nog inte värt det, för den som har en viss uppfattning lär inte vara särskilt intresserad av att de det ur en annan synvinkel i all fall.

Och nu kommer jag väl att ge mina kritiker vatten på sin kvarn för nu måste jag arbeta, så nu stänger jag den här tråden.

M J / mod

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •