Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: [SE] Det siste snabbtåg til Uddevalla som stopper i Vänersborg på sondag kvelder, ble

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

[SE] Det siste snabbtåg til Uddevalla som stopper i Vänersborg på sondag kvelder, ble

[SE] Det siste snabbtåg til Uddevalla som stopper i Vänersborg på sondag kvelder, ble kveldens 468.
    Neste sondag gjør det sitt første stopp i Trollhättan.
    Så får vi se hvor lenge dette varer ....

Passagerare
    Medlem
    jun 2018

Sv: [SE] Det siste snabbtåg til Uddevalla som stopper i Vänersborg på sondag kvelder,

Här har jag inte hängt med, inser jag! Vad är det som ändras (i och med tidtabellsskiftet, antar jag?)?

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: [SE] Det siste snabbtåg til Uddevalla som stopper i Vänersborg på sondag kvelder,

Citat Ursprungligen postat av Andreas S Visa inlägg
    Här har jag inte hängt med, inser jag! Vad är det som ändras (i och med tidtabellsskiftet, antar jag?)?
    Direkttåget Stockholm-Uddevalla går nu som X 2000 Stockholm-Göteborg (utan uppehåll på mellanstationerna)-Trollhättan-Uddevalla. Det tidigare Uddevallatåget (med SJ 3000 och uppehåll i Västergötland) går nu istället till Borås efter Herrljunga med resultatet att Vänersborg (och Vara) tappat sin direktförbindelse med Stockholm.

/Måns

Passagerare
    Medlem
    maj 2021

Detta är det sista SJ Snabbtåget genom Vänersborg en söndag, men det sista SJ Snabbtåget går ifrån Stockholm mot Vänersborg på fredag och ett SJ Snabbtåg gör uppehåll i Vänersborg på lördag på väg mot Stockholm ifrån Uddevalla.

Fin bild.

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Höjden15226 Visa inlägg
    Detta är det sista SJ Snabbtåget genom Vänersborg en söndag, men det sista SJ Snabbtåget går ifrån Stockholm mot Vänersborg på fredag och ett SJ Snabbtåg gör uppehåll i Vänersborg på lördag på väg mot Stockholm ifrån Uddevalla.

Fin bild.
    Snabbtågen som går under somrarna mellan Stockholm och Strömstad kommer även i fortsättningen att köras på Älvsborgsbanan med uppehåll i Vänersborg och från och med kommande sommar även i Vara.

1. Klass
    Medlem
    maj 2019

Citat Ursprungligen postat av ulf nyström Visa inlägg
    Snabbtågen som går under somrarna mellan Stockholm och Strömstad kommer även i fortsättningen att köras på Älvsborgsbanan med uppehåll i Vänersborg och från och med kommande sommar även i Vara.
    Dessutom ska det åter bli X2000 till Strömstad vad jag läst!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •