Lite ovanligt att hitta MTR express på informationstavlan i Västerås. Trodde att jag skulle få en lite ovanlig bild av det röda tåget som skulle passera Västerås kl 16,42. Dessvärre blev det ingen bild av MTR s röda motorvagnar som var ca 30 minuter sena och passerade oss vid Sagån.
Tågab 17,03 är nog inte heller så vanlig misstänker jag.
Medans jag väntade dök detta tåg upp från Stockholms hållet också en oväntad syn Västerås.
Lite senare dök nästa tåg upp på väg mot Stockholm. Inte heller denna ovanliga gäst ville stanna till i Västerås.
Skulle ut och nattsudda på kvällen så jag passade på att stoppa ner kameran. Som synes inte ett spår av ombyggnad av bron.
Inne i tunneln i riktning mot södra stationen och inne i tunneln kunde jag se ett fordon och några gubbar som höll på och fixa till rälsen.
På bron stod en gubbe som verkade ha till uppgift att stoppa tåg som ville passera stoppskyltar och jordledningar som hängde i ledningarna.
Godstrafiken över Västerås har visst också varit intensivare underhelgen. Så om det blir flera avstängningar under sommaren får man leta sig tillbaks till Västerås och bergsknallen strax söder om Ängsgärdet. "korsningen Västerås Dingtuna och Hallstahammar men på södra sidan där man i god tid kan ha koll på vilka fordon som kommer".
Sorry tyvärr blir det inge bilder från nattsuddet. Men 70 magdansöser var inte helt fel!