Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: RAPPORT Nationella OSPA-gruppens möte 35 (BUGGEN?)

Robert
    Ej längre aktiv

RAPPORT Nationella OSPA-gruppens möte 35 (BUGGEN?)

För ett tag sedan damp en rapport från Trafikverket ner i min inkorg på jobbet. Det jag slogs av var ordet "Buggen" som stod lite varstans, till synes helt utan förklaring. Det är möjligt att jag inte läst rapporten tillräckligt då jag ej har haft tid under betald arbetstid, men det förefaller något oseriöst att skriva "Buggen" i var och vartannat stycke? Kan någon förklara vad "Buggen" är?

Tyvärr har jag ej hittat rapporten offentligt på internet.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: RAPPORT Nationella OSPA-gruppens möte 35 (BUGGEN?)

Buggen är ett utbrett ställverksfel i malmöområdet som förorsakar en massa omstarter av ställverk med OSPA B som följd.

Btw, är inte din bisats om betald arbetstid lite onödig, du ställer ju frågan på ett forum för järnvägsintresserade och förväntar dig uppenbarligen att någon annan ska svara av rent intresse, så då tycker jag nog att du av rent intresse kan läsa rapporten så noga du kan först! :)

Avstängd
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Robert Visa inlägg
    För ett tag sedan damp en rapport från Trafikverket ner i min inkorg på jobbet. Det jag slogs av var ordet "Buggen" som stod lite varstans, till synes helt utan förklaring. Det är möjligt att jag inte läst rapporten tillräckligt då jag ej har haft tid under betald arbetstid, men det förefaller något oseriöst att skriva "Buggen" i var och vartannat stycke? Kan någon förklara vad "Buggen" är?

Tyvärr har jag ej hittat rapporten offentligt på internet.
    Varför inte fråga nationella OSPA-gruppen istället för Postvagnen? De som författat rapporten borde ju veta?

Robert
    Ej längre aktiv

Citat Ursprungligen postat av Txp Visa inlägg
    Varför inte fråga nationella OSPA-gruppen istället för Postvagnen? De som författat rapporten borde ju veta?
    För att man får svar här på en storhelg, det får man inte av myndighetssverige.

Bore
    Ej längre aktiv

Antalet OSPA-A tycks vara i stort sett oförändrat sedan OSPA-gruppen bildades. Efter 35 möten är det inte utan att man undrar på vilket sätt OSPA-gruppen bidrar till minskat antal OSPA.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Bore Visa inlägg
    Antalet OSPA-A tycks vara i stort sett oförändrat sedan OSPA-gruppen bildades. Efter 35 möten är det inte utan att man undrar på vilket sätt OSPA-gruppen bidrar till minskat antal OSPA.
    Av dokumenten att döma har man i huvudsak identifierat orsakerna och kunnat åtgärda en del av dem. Men sådant som kräver större insatser från infrastrukturförvaltaren, kanske t o m avsteg från projekteringsregler och -principer, tycks svårare att åstadkomma.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •