Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Idag för tio år sedan – mot jästfabriken

1. Klass Jan Ls avatar
    Medlem
    nov 2017

Idag för tio år sedan – mot jästfabriken

Den 1 april 2008 brummade T44 270 förbi nedanför Tåg-redaktionen i Sollentuna. Tankvagnarna skulle till jästfabriken i Rotebro.

Det är resan som är målet. Hemstation Sst.

Passagerare Simon Bs avatar
    Medlem
    mar 2018

Sv: Idag för tio år sedan – mot jästfabriken

Under mitt år på Pendeltågen har jag nog aldrig sett en vagn inne på Jästbolaget. Har den trafiken helt upphört?

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Trafiken pågick till för ett par-tre år sen. TrV skulle arbeta med spåret utanför fabrikens grindar och spåret var avstängt ett antal månader - en hindertavla sattes upp. Problemet var bara att ett par vagnar belv instängda. Den som satte upp hindertavlan måste ha sett vagnarna som var uppställda 50 bortom! Hörde att detta kostade Green Cargo 40 Euro per dag i vagnhyra. (Hoppas TrV fick stå för detta). Sedan spåret öppnades igen, har iaf jag inte sett några vagnar....

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Monty Visa inlägg
    Trafiken pågick till för ett par-tre år sen. TrV skulle arbeta med spåret utanför fabrikens grindar och spåret var avstängt ett antal månader - en hindertavla sattes upp. Problemet var bara att ett par vagnar belv instängda. Den som satte upp hindertavlan måste ha sett vagnarna som var uppställda 50 bortom!
    Ja, och? Har du någon uppgift om att personen hade information om att vagnarna inte skulle "stängas in"?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •