Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Foton från Borås invid Viskadalsbanan och regementet

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Foton från Borås invid Viskadalsbanan och regementet

Hej. Här är foton från Borås i torsdags 18 november förra veckan som kanske kan vara av intresse för alla som hängt med i trådarna om höghastighetsbana och liknande. På trafikverkets sida syns de olika korridorerna och att det inta är tunnel som är tänkt som utfart utan en sväng runt berget, alltså åt vänster i bilderna på regementet (nedlagt på 1990-talet) nedanför där det nya höghuset där. En invånare talade dock om tunnel och på trafikverkets sajt ser man på deras karta olika varianter som behöver anslutas till centralstationen.

DSC-1362-1
    DSC-1361-1
    DSC-1360-1
    DSC-1359-1
    DSC-1358-1
    DSC-1357-1
    DSC-1356-1
    DSC-1355-1
    DSC-1354-1
    DSC-1353-1
    DSC-1352-1
    DSC-1351-1
    DSC-1350-1
    DSC-1349-1

Bakom ryggen på mig låg alltså Viskadalsbanan som är avstängd för arbete som ni alla säkert har koll på.

Senast redigerat av Grå Tåget den 2021-11-22 klockan 20:49:35.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Foton från Borås invid Viskadalsbanan och regementet

Intressanta bilder! Stort tack! Jag gjorde militärtjänsten på gamla I15 1972-73, och jag har inte varit där sedan dess. Det tycks ha hänt en del under årens lopp. Vi hade minsann inga balkonger på kasernen. Minns att vi kunde höra tågen på Viskadalsbanan från logementet. Och då drömde man sig bort.....

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Foton från Borås invid Viskadalsbanan och regementet

Citat Ursprungligen postat av Håkan H Visa inlägg
    Intressanta bilder! Stort tack! Jag gjorde militärtjänsten på gamla I15 1972-73, och jag har inte varit där sedan dess. Det tycks ha hänt en del under årens lopp. Vi hade minsann inga balkonger på kasernen. Minns att vi kunde höra tågen på Viskadalsbanan från logementet. Och då drömde man sig bort.....
    Det företaget jag hade möte med ligger i en tidigare matsal eller kök och så hade de båda som jobbar där flyttat in i något av kasernerna berättade de.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •