Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: Mättåget

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Mättåget

Mättåget uppställt i i Västervik 2018-03-20. SweTracks T44 261 och deras mätvagn för spårkontroll/sprickor vilket medförde rena nattkörningarna då ingen annan spårtrafik fick förekomma.
    Foto Herbert Paalberg

Senast redigerat av Admin den 2018-03-31 klockan 21:51:45.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Sv: Testbild - Mättåget

Huvva,den blev stoor.../Ulf

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Blev bilden inte bra?

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Jamen det är ju ett stoooort tåg också.:o Glad Påsk Palle i Vika.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Ulf Berlin Visa inlägg
    Huvva,den blev stoor.../Ulf
    Citat Ursprungligen postat av ccgan Visa inlägg
    Blev bilden inte bra?
    Den är på 3 Mbyte, en normal bild som visas här är mellan 100 och 300 kByte.
    Den som får betala för sin surf eller har dålig mottagning får nog sitta och vänta en stund (och betala) om många lägger ut så stora bilder.
    Däremot anpassas ju den synbara storleken av forumet så att den inte behöver scrollas, så det märks inte så lätt om den är onödigt för stor.

Men bilden som sådan är det absolut inget fel på.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Då ska jag komma ihåg att minska ner bilderna till mindre upplösning! Man tänker inte på detta när man nu har fått fiber i huset ...!

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Blev bilden inte bra?
    I min dator är bilden i absolut RÄTT storlek. Alla andra bilder är mindre . I den storlek som denna bild är så är precis samma som i Gamla trevliga PV. Det är väl några snillen som styr med inställningar så de blir odugligt förstås. Perfekt, fortsätt så här Christer.

Senast redigerat av Sääf den 2018-04-01 klockan 09:06:48.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Sääf Visa inlägg
    I min dator är bilden i absolut RÄTT storlek. Alla andra bilder är mindre . I den storlek som denna bild är så är precis samma som i Gamla trevliga PV.

Samma här. Ser perfekt ut.

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

I min dator är bilden i absolut RÄTT storlek. Alla andra bilder är mindre . I den storlek som denna bild är så är precis samma som i Gamla trevliga PV. Det är väl några snillen som styr med inställningar så de blir odugligt förstås. Perfekt, fortsätt så här Christer.
    Citat Ursprungligen postat av nisso Visa inlägg
    Samma här. Ser perfekt ut.
    Det handlar inte om presentationsstorleken på skärmen, som i den här mjukvaran minskas om den inte får plats (kan förvisso ibland påverka upplevd skärpa). Problemet är filstorleken, vilket är en följd av låg komprimeringsgrad och att bilden egentligen är rätt stor i antal pixlar. Det är mindre lustigt med sådana bilder om uppkopplingen är långsam eller har rätt begränsad mängd datatrafik, särskilt om ett antal bilder läggs in i samma tråd.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av ztenlund Visa inlägg
    Det handlar inte om presentationsstorleken på skärmen, som i den här mjukvaran minskas om den inte får plats (kan förvisso ibland påverka upplevd skärpa). Problemet är filstorleken, vilket är en följd av låg komprimeringsgrad och att bilden egentligen är rätt stor i antal pixlar. Det är mindre lustigt med sådana bilder om uppkopplingen är långsam eller har rätt begränsad mängd datatrafik, särskilt om ett antal bilder läggs in i samma tråd.
    En motfråga. Varför har alla bilder på min dator på detta förnämliga forum blivit ungefär 2/3 i storlek mot vad de var på gamla PV. Jag vill se dom i RÄTT storlek.

Administratör Admins avatar
    Medlem
    sep 2017

Sv: Mättåget

För att visa lite funktion har jag här sparat bilden på egen (SJK) server. Bilden syns då först som en miniatyr (storleken kan ställas in) för att minska bandbredd vid trådladdning, och för att inte göra bilderna så stora.

- Klickar man en gång på bilden så kommer den upp i visningsläge.

- Klickar man sedan ytterligare en gång kommer bilden i anpassat läge till skärmen, och ytterligare klick ger verklig storlek.

Detta är ganska komplicerat att få korrekt med alla bildformat och komprimeringar som förekommer.

Namn:  wmwykrqttuhhful.jpg
Visningar: 93
Storlek:  2,87 MB

Senast redigerat av Admin den 2018-04-01 klockan 12:27:45.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Admin Visa inlägg
    För att visa lite funktion har jag här sparat bilden på egen (SJK) server. Bilden syns då först som en miniatyr (storleken kan ställas in) för att minska bandbredd vid trådladdning, och för att inte göra bilderna så stora.

- Klickar man en gång på bilden så kommer den upp i visningsläge.

- Klickar man sedan ytterligare en gång kommer bilden i anpassat läge till skärmen, och ytterligare klick ger verklig storlek.

Detta är ganska komplicerat att få korrekt med alla bildformat och komprimeringar som förekommer.

Namn:  wmwykrqttuhhful.jpg
Visningar: 93
Storlek:  2,87 MB
    Jag försökte ju förklara att JUST DENNA bilden såg jag i större format (Lagom precis) medan övriga bilder här är alla i mindre storlek. 2/3 delar av vad bilderna visades i den gamla hederliga Postvagnen.

Administratör Admins avatar
    Medlem
    sep 2017

Jag försökte ju förklara att JUST DENNA bilden såg jag i större format (Lagom precis) medan övriga bilder här är alla i mindre storlek. 2/3 delar av vad bilderna visades i den gamla hederliga Postvagnen.
    Javisst. Och ztenlund svarade väldigt proffsigt på din. Bättre svar än så kan du inte få.

Det jag ville visa är att forumet oxå har möjlighet att visa bilder i flera nivåer om man vill det.

Forumets motor gör vad de kan för att optimera bilderna, men det är bara när den har riktigt bra bilder att jobba med som det blir optimalt.

Senast redigerat av Admin den 2018-04-01 klockan 12:39:53.

Avställd
    Medlem
    mar 2018

Den röda containern är det ett dieselaggregat?

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Mättåget uppställt i i Västervik 2018-03-20. SweTracks T44 261 och deras mätvagn för spårkontroll/sprickor vilket medförde rena nattkörningarna då ingen annan spårtrafik fick förekomma.
    Foto Herbert Paalberg
    Var uppställt i krylbo i kväll 2018-04-01

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Nej den röda containern innehåller en vattentank, det behövs mängder med vatten för mäthjulen som scannar rälen vilka sitter på en nedsänkbar plattform som en operatör avläser via sina dataskärmar i den gula mätvagnen. Dieselaggregatet som förser tåget med 380 v är placerad på samma vagn strax framför containern.
    Palle i Vika som var med på R-sträckan Lp-Vk/Rf.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Tyckte mig skåda denna i Krylbo under påskhelgen

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •