Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: X74 i Västerås

X74 i Västerås

Jag såg inte vilket tågsätt det var eftersom Det stod de skulle komma in på spår 1A och annonserat som ankommande tåg. Ändå blåser de förbi på spår 2 så jag inte fick den bild jag tänkte mig.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Sv: X74 i Västerås

Sannolikt körde dom förbi för att dom inte hade någon avstigande dit och då kan föraren ringa till trafikledningen
    och man får köra på det"mest raka"spåret.../Ulf

Möjligt men varför då skylta upp ankommande tåg överhuvudtaget? Man visste garanterat vid avgång Göteborg att ingen skulle av.

Vet någon vilket MTR Express som passerade Västerås C 17:06 mot Stockholm?
    Tacksam för svar

Senast redigerat av Bussmicke den 2018-03-31 klockan 19:21:35.

Passagerare Leif Ds avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Bussmicke Visa inlägg
    Möjligt men varför då skylta upp ankommande tåg överhuvudtaget? Man visste garanterat vid avgång Göteborg att ingen skulle av.
    Micke... Texten på plattformsskylten skriver stora operatörer (MTR torde vara det) själva in i skyltningssystemet i samband med att tåglägen planeras.
    Det kan givetvis ändras eller tas bort av TC operativt, men kanske inet är direkt något man lägger kraft på i ett läge med mängder av omledningståg mm. Om man som förare riner och begär viss väg, eller meddelar att man inte behöver stanna, så får man nog själv påpeka att skyltning bör tas bort. Dock tänker man väl kanske inte på den detaljen.

Känns som en bättre fotoposition hade varit utmed Sjöhagsvägen, typ vid Lögarängsbadet ungefär.

JO men nu trodde jag faktiskt att tåget skulle stanna där, kom till stationen 11 minuter före tiden och då var det skyltat.

Frågan om vilken individ kvarstår.. :)

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Var flera tåg som åkte åt fel håll eftersom trafiken mellan Stockholm c och Södra stationen var avstängd. Verkade som om tågen avgick efter tidtabell men så att säga åt fel håll.
    Själv tycker jag att tågbilder ska tas vid Långängskrogen. Söder om järnvägen finns en smal väg vid kraftledningen där jag brukar stanna till. Här har man fri sikt åt båda hållen och hinner förbereda både kameran och filmkameran.

Citat Ursprungligen postat av Leif D Visa inlägg
    Känns som en bättre fotoposition hade varit utmed Sjöhagsvägen, typ vid Lögarängsbadet ungefär.
    Cyklade där idag, svårt att hitta ett vettigt ställe. För högt staket och för tätt mellan stolparna. Sen ska dessa elskåp stå vid fel ställen.

Citat Ursprungligen postat av Waxholm - Rindö järnväg. Visa inlägg
    Var flera tåg som åkte åt fel håll eftersom trafiken mellan Stockholm c och Södra stationen var avstängd. Verkade som om tågen avgick efter tidtabell men så att säga åt fel håll.
    Själv tycker jag att tågbilder ska tas vid Långängskrogen. Söder om järnvägen finns en smal väg vid kraftledningen där jag brukar stanna till. Här har man fri sikt åt båda hållen och hinner förbereda både kameran och filmkameran.
    Långängskrogen var okej, stod i närheten av banvallen där vägen går under järnvägen men tycker Västerås Västra är bäst, raksträckan men minst skit ivägen.

Ingen som vet vilken X74 som var i Västerås 17:06 igår?

Avställd
    Medlem
    mar 2018

Det skall ha varit 74001.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •