Efter att ha varit rätt passiv på forumet ett tag pga annat har intresset väckts igen. Visst är det kul med fotograferna som vill förmedla nuet och dået. Jan Lindahls återblickar är den definitiva höjdaren för mig men nummer två är utan tvekan den kringkuskande lastbilschauffören Mikael i norr. Tack även till alla er andra som sprider glädje:)
Vi är ju alla mer eller mindre nördiga, var och en på sitt vis. För mig är tidtabeller och omlopp bland det roligaste.
Ett tag runt 1980 var jag som mest i farten med trainspotting. Tågklarerarna i Kil lade undan loklistor åt mig.
Det var heller inga problem att få loklistor i Borlänge (mina hemtrakter). Vem brydde sig om spårspring på den tiden? Jo, i Hallsberg var man mera strikt, dock alltid vänliga. Anteckningarna kompletterades med notiser i TÅG, som på den tiden var en guldgruva för mig.
Ett flitigt kuskande från Värmland till Stockholm kring millennieskiftet gav också utslag i anteckningsböckerna med svarta vaxpärmar. Jag bor ju lite offside i norra Värmland men resor till barnbarnen runt om i Sverige idag fyller nya anteckningsböcker.
Jag har en liten bön till fotograferna. Notera gärna datum och tid! Expertisen på PV kan då kommentera på ett fylligare sätt och jag vet i alla fall en 74-årig gubbe som blir glad:)