Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 28 av 28

Ämne: Transportstyrelsen kräver nya testmetoder för tysta bromsblock

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Sv: Transportstyrelsen kräver nya testmetoder för tysta bromsblock

Citat Ursprungligen postat av Magnus Backman Visa inlägg
    2032 är det tänkt att förbudet ska införas, får hoppas att det har hittats en lösning innan dess. Från 2024 var det tänkt att man skulle kunna kräva vagnar hade bromsar i tysta stråk men Tyskland gick före och införde det tidigare...

/Magnus
    Vilka är exempel på "tysta stråk" i Tyskland?

Jag har i samband med debatten om möjligt framtida godstågsbuller i sommarhusområdena nära stranden norr om Lübeck,
    undrar om inte buller kommer någon annanstans om inte Fehmarnbälttunneln byggs.

Och det gör det, för godståg Sverige–Tyskland passerar Hamburgs norra förorter längs en lång sträcka.
    https://www.google.se/maps/@53.60374.../data=!3m1!1e3
    Kanske den sträckan innebär krav på kompositbelägg på alla godståg som ska till Sverige om det nu inte går godståg Trelleborg-Rostock.

Snälltåget passerar Hamburg under småtimmarna och vad har de för bromsbelägg på sina gamla vagnar?

Senast redigerat av Bengt Larsson den 2021-11-17 klockan 23:04:50.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av JDS Visa inlägg
    Nej, järnvägen utvecklas men naturlagarna är desamma - metall och plast har olika egenskaper!
    Och enda vägen framåt är metall eller plast? Ingen möjlighet alltså till utveckling med andra ord enligt dig?

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Henke Visa inlägg
    Ja dessa länder verkar ju ha kloka politiker som först och främst tänker på det egna landets intressen och de som har valt dom.....
    Bra att du inte förlorat ditt skämtkynne i alla fall. Hur det går för väljarna i dessa länder ligger nog inte högt upp på priolistan för dessa regimer. Hur det går när länder bara tänker på sig själva är det bara att kolla på historien hur "bra" det är för utvecklingen.

Men om man vill sprida desinformation och vara nyttig idiot så får man väl vara det.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Falken Visa inlägg
    Bra att du inte förlorat ditt skämtkynne i alla fall. Hur det går för väljarna i dessa länder ligger nog inte högt upp på priolistan för dessa regimer. Hur det går när länder bara tänker på sig själva är det bara att kolla på historien hur "bra" det är för utvecklingen.

Men om man vill sprida desinformation och vara nyttig idiot så får man väl vara det.
    Besökte Polen senast i helgen och vad jag förstod av folk jag pratade med på hotell och barer stod en stor majoritet bakom sittande regering och har så gjort sedan kommunisterna störtades. Men det kanske var en språkförbistring av mig eller desinformation.....för vissa i omgivande länder tycks ju alltid veta vad som är bäst för andra!

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Besökte Polen senast i helgen och vad jag förstod av folk jag pratade med på hotell och barer stod en stor majoritet bakom sittande regering och har så gjort sedan kommunisterna störtades. Men det kanske var en språkförbistring av mig eller desinformation.....för vissa i omgivande länder tycks ju alltid veta vad som är bäst för andra!
    Intressanta nyheter. Tyvärr långt ifrån att vara objektiva. Några grupper av väljarna som blev "köpta" av makthavarna självklart upprepar deras propaganda. 13-e och 14-e pension som de "fick" spelar stor roll i deras ekonomi, resten får kvitta. Kan inga aktiva på arbetsmarknad som gillar nuvarande regering, hålet i statskassan växer, och det går inte längre att skylla på alla andra.

För att komma tillbaka på spåret, läste vad UTK publicerade på deras hemsida och det är bara översatt notis om Transportstyrelsens rapport:
    https://www.utk.gov.pl/pl/monitorowa...wa-NSA-SE.html
    Ser inget strid mot EU i detta fall?

Mvh mormax

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av mormax Visa inlägg
    Intressanta nyheter. Tyvärr långt ifrån att vara objektiva. Några grupper av väljarna som blev "köpta" av makthavarna självklart upprepar deras propaganda. 13-e och 14-e pension som de "fick" spelar stor roll i deras ekonomi, resten får kvitta. Kan inga aktiva på arbetsmarknad som gillar nuvarande regering, hålet i statskassan växer, och det går inte längre att skylla på alla andra.

För att komma tillbaka på spåret, läste vad UTK publicerade på deras hemsida och det är bara översatt notis om Transportstyrelsens rapport:
    https://www.utk.gov.pl/pl/monitorowa...wa-NSA-SE.html
    Ser inget strid mot EU i detta fall?
    Du har säkert rätt men att "köpa" väljare med olika vallöften är ju inget unikt för Polen.....Jag tycker inte att grannar ska lägga sig i hur andra länder styrs så länge det inte går ut över grannarna. Alla EU länder har ju någon form av demokrati och om man ska ifrågasätta kan man ifrågasätta mycket annat som exempelvis de valsystem som många har med enmansvalkretsar m.m. som kan få som resultat att den som fick flest röster ändå inte blir vald. Hur som helst då tror jag att allt sådant här onödigt tjafs och läggande näsor i blöt försvårar samarbete i de frågor som är viktiga för alla som exempelvis den europeiska järnvägstrafiken och dess regler!

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Du har säkert rätt men att "köpa" väljare med olika vallöften är ju inget unikt för Polen.....Jag tycker inte att grannar ska lägga sig i hur andra länder styrs så länge det inte går ut över grannarna. Alla EU länder har ju någon form av demokrati och om man ska ifrågasätta kan man ifrågasätta mycket annat som exempelvis de valsystem som många har med enmansvalkretsar m.m. som kan få som resultat att den som fick flest röster ändå inte blir vald. Hur som helst då tror jag att allt sådant här onödigt tjafs och läggande näsor i blöt försvårar samarbete i de frågor som är viktiga för alla som exempelvis den europeiska järnvägstrafiken och dess regler!
    Skit i mänskliga rättigheter, rättsäkerhet m m, bara tågtrafiken kan fungera.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Egna observationer är sällan något värde då objektiviteten och urvalet är svikande. Sedan var ditt inlägg har för koppling till det inlägg jag svarade på får du gärna utveckla. Som sagt när länder bara tänker på sig själva är det sällan en väg till framgång och utveckling. Tänk om alla länder bara skulle tänka på sig själva hur skulle det då gå för ett exportberoende land som Sverige? För om man bara tänker på sig själv så lägger man väl all tillverkning inom landet även om det leder till sämre produkter?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •