Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Ett par vardagsbilder

Ett par vardagsbilder

Den 26 mars var X14 3232 påväg till Tranås. Här Nässjö.

Uppehåll i Aneby.

Tranås.

Många tåg vänder vi i Boxholm och här har 97618 kommit dit.

Någon timme senare vänder jag i Boxholm igen, nu till 97623.

Den 28 mars stannar X11 3188 till i Diö. Detta skulle kunna vara ett ordinarie tåg men det är en vagn påväg till svarv i Malmö som ligger efter ett godståg och där jag passar på att testa utropssystemet.

Osby.

Klart och påväg hem. Här mellan Malmö godsbangård och Arlöv.

På vägen hemåt fick jag ett specialuppdrag. X11 3174 hade fel på 3-fas hjälpkraften. Det innebär att ventilatorerna inte går och inte heller huvudkompressorn. Det går dock att få till huvudbrytaren med hjälp av hjälpkompressorn eller luft utifrån. Därmed fungerar batteriladdningen och alla andra system såsom ATC, fordonsdator och bromsdator. Då går det köra i mult med en vagn som har fungerande 3-fas. 3188 fick alltså stå för kompressor och framdrift och 3174 blev manövervagn. Det var en lite av en chansning men det borde gå och det gjorde det också. När man väl får upp farten går det bra att hålla 140 och bromsen fungerar ju normalt.

Lindman

Lokförare och instruktionsförare på Krösatågen / VY Tåg
    http://lindman.dk

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Sv: Ett par vardagsbilder

Jovars, fel på hjälpkraften, 3 fas, har vi varit med om i förra veckan. Dessutom på ett minst sagt dåligt ställe också.
    Stod hela kvällen förra onsdags kvällen i Smedby och blockerade linjen så fint.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •