Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Omledningar.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Omledningar.

Just nu passerade en X2:a Landvetter med sikte på Borås och vidare. Tidigare kunde det bli en och annan bild på sådant men det är slut med det nu pga Trv och deras hemlighetsmakeri. Måtte den onde ta dem. Det kom en tidigare åt andra hållet också.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Sv: Omledningar.

Citat Ursprungligen postat av Åke K Visa inlägg
    Just nu passerade en X2:a Landvetter med sikte på Borås och vidare. Tidigare kunde det bli en och annan bild på sådant men det är slut med det nu pga Trv och deras hemlighetsmakeri. Måtte den onde ta dem. Det kom en tidigare åt andra hållet också.
    Jag vet inte om du har lika fint väder som här på Ostkusten, i så fall får du väl ta fram en fällbar stol, en dunväst eller varm tröja, solglasögon, en liten termos med kaffe och kameran och sen sätta dig och vänta. Det lär väl gå en del tåg.

Ett annat alternativ är att kolla på avgångstider på webben från Göteborg resp Borås (tidigare stopp), och skatta när de bör passera dig.
    En av de bästa tidtabellssökningarna är att använda www.bahn.de och söka på Göteborg-Stockholm, och sen klicka på Zwischenhalte einblenden (eller motsvarande på engelska) så ser du enkelt tiderna både i Göteborg och Boraas.

Men, visst saknar jag också de dagliga graferna.

Edit:
    Vill du veta mer detaljer om tider, så hittar du ju det riktiga tågnumret på www.bahn.de och sen hittar du detaljer på t.ex. https://tracker.railit.se/#/services/tdt

Senast redigerat av Ulf Broman den 2018-03-30 klockan 12:46:10. Anledning: Tillägg

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Åke K Visa inlägg
    Även SJ hemlighåller. Förr lade SJ ut särskilda tidtabeller vid omledningarna. Nu vet man ju inte om det går att åka med till Borås.. :o

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Ville Visa inlägg
    Även SJ hemlighåller. Förr lade SJ ut särskilda tidtabeller vid omledningarna. Nu vet man ju inte om det går att åka med till Borås.. :o
    Informationen finns ju, men du kan inte se alla stopp i en linjetidtabell, utan du får söka för en viss dag t.ex. på www.bahn.de eller www.sj.se, se mitt svar till Åke strax ovanför.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Jag har ingen möjlighet att tälta vid banan bara för att få en och annan bild, jag skall elda kvistar och sådant och jättehögarna tar nog hela påsken att bli av med.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Är du inte pensionär . Gör det någon annan dag nu när vädret är så fint

Avställd
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Ville Visa inlägg
    Även SJ hemlighåller. Förr lade SJ ut särskilda tidtabeller vid omledningarna.
    En annan sak som försvunnit publikt är "förhandsutgåvan" av linjetidtabellerna. Inte för att de ger garanterade minuttider, men visst var det intressant att se i stora drag hur en sträcka ändras. Lägg till då att de ordinarie tidtabellerna publiceras kanske en-två veckor innan de börjar gälla.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Här hittar man all information om aktuell persontrafik: https://beta.railit.se/#
    Klicka till exempel på "SJ" och sedan "30438" så får man upp både tidtabellstid och verklig tid vid alla trafikplatser tåget passerar på sin väg Göteborg-Borås-Herrljunga-Hallsberg-Västerås-Stockholm: https://beta.railit.se/#/train/30438/2018-03-30

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av lorry Visa inlägg
    Är du inte pensionär . Gör det någon annan dag nu när vädret är så fint
    Här i Västsverige är det en gammal tradition att elda på påskafton. Det är alltså inte något man gör bara för att det är ett visst väder eller en viss årstid och lika gärna kan skjuta upp till "en annan dag".

Nåja, omledda tåg Herrljunga–Borås–Göteborg börjar också bli något av en påsktradition.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av LasseE Visa inlägg
    Här hittar man all information om aktuell persontrafik: https://beta.railit.se/#
    Klicka till exempel på "SJ" och sedan "30438" så får man upp både tidtabellstid och verklig tid vid alla trafikplatser tåget passerar på sin väg Göteborg-Borås-Herrljunga-Hallsberg-Västerås-Stockholm: https://beta.railit.se/#/train/30438/2018-03-30
    Javisst ja, den visar ju även tidtabellstider för platser som ännu ej passerats.
    Enda lilla begränsningen är att i normalsökningen syns tåget först när det lämnat utgångsstationen. Men, jag antar att man kan byta tågnumret i URL-en ovan och få fram det även före start.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

I vart fall när jag var barn i Halmstad så var påskbrasa det vanligaste, inte brasa på Valborgsmässoafton.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

En reflektion jag fick under gårdagen långfredag var att det verkade komma mer X2:or än ordinarie tåg. Idag är det inte lika många. Det slog mig, aj, att orsaken till stoppet kan vara bangårdombyggnaden av/i Alingsås.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •