Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 25 av 25

Ämne: Var har alla biljetter tagit vägen? ( Stockholm - Alvesta )

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Sv: Var har alla biljetter tagit vägen? ( Stockholm - Alvesta )

Citat Ursprungligen postat av jonas72 Visa inlägg
    Det har du rätt i, missade det systemet. Nackdelen jag kan komma på är att man får två byten från de större orterna i Östergötland (Norrköping/Linköping) till de större småländska (Jönköping/Växjö).
    Fast i de relationerna finns redan möjligheten att åka med ett enda byte. Däremot är det i nuläget obligatoriskt med två byten mellan TiB och småländska orter som inte ligger längs SSB.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Göran Kannerby Visa inlägg
    Fast i de relationerna finns redan möjligheten att åka med ett enda byte. Däremot är det i nuläget obligatoriskt med två byten mellan TiB och småländska orter som inte ligger längs SSB.
    Men då genom att fylla platser på fjärrtågen, tanken var att avlasta dom för kortare resor.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av jonas72 Visa inlägg
    Men då genom att fylla platser på fjärrtågen, tanken var att avlasta dom för kortare resor.
    Avlasta för kortare resor? Möjligheten till kortare resor uppkommer genom fler uppehåll.

Menade du istället "avlasta från kortare resor" uppkommer den avlastningen genom att resor Mjölby-Småland styrs bort från fjärrtågen. Linköping-Växjö anser jag inte som en "kortare resa", möjligen är Linköping-Jönköping det, men man kan ju inte lyckas med allt.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Göran Kannerby Visa inlägg
    Avlasta för kortare resor? Möjligheten till kortare resor uppkommer genom fler uppehåll.

Menade du istället "avlasta från kortare resor" uppkommer den avlastningen genom att resor Mjölby-Småland styrs bort från fjärrtågen. Linköping-Växjö anser jag inte som en "kortare resa", möjligen är Linköping-Jönköping det, men man kan ju inte lyckas med allt.
    Jag menade från. Och jag tror det är fler som reser Norrköping/Linköping-Jönköping än Mjölby-Växjö.

Men upplägg på ett regionaltågssystem ska naturligtvis bygga på fler faktorer (fordonstillgång, bytesmöjligheter, finansiering etc).

Passagerare
    Medlem
    jun 2021

Citat Ursprungligen postat av arskortguldsj Visa inlägg
    Skulle resa Stockholm - Alvesta ( fvb sedan till Kalmar ) för att hälsa på sonen men det är svårt med biljetter.

Imorgon torsdag den 28/10 finns inga biljetter i 1 klass förutom tidiga morgonavgången och på fredag ännu färre och på lördag och söndag inga biljetter alls med SJ.

Det var en tid sedan jag åkte tåg (i somras ) men varför finns det så få platser och inte ens i 1 klass? Är det ett resmönster jag missat?

/Jan-Erik
    Jag hade samma problem fast tvärtom när jag för några dagar sedan bokade biljett Växjö-Stockholm till nu på lördag och sedan hem igen på söndag. Dvs det fanns inga biljetter alls i 2 klass men några väldigt dyra i 1 klass. Men så har jag 10 % rabatt på SJ via mitt fackförbund och när jag loggade in där dök det plötsligt upp en 2 klass-avgång. Hem på söndag blir det Snälltåget istället.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •