Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 61 till 67 av 67

Ämne: [SE] På tide med en snakk med Diskrimineringsombudsmannen ?

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Sv: [SE] På tide med en snakk med Diskrimineringsombudsmannen ?

Citat Ursprungligen postat av ilex Visa inlägg
    Nähä - men det är ändå tillräckligt för att prata om otroligt trångsynta vegetarianer, trots att du inte har en aning om vad som skett?

Och jag förstår inte varför din grundpremiss är att SJ:s beslut tillkommit till följd av att Otroligt Trångsynta Vegetarianer (OTV) krävt att ingen minsann skall få äta kött?

Är det inte troligare att SJ fattat sitt beslut baserat på andra saker än att man blivit kontaktad av arga vegetarianer som krävt att köttprodukter tas bort från frukosten? Din grundsats är att SJ gör denna förändring för att vegetarianer krävt det. Jag hävdar att själva grundpremissen är tagen ur luften, och du har inte kommit med något som antyder något annat.

Om jag fått frågan av SJ om frukost hade jag kanske skrivit att jag skulle föredra vegetarisk frukost. Jag tror ytterst få personer lägger till "och det skall inte finnas andra alternativ". Det är den som hävdar att det är detta som är anledningen som har bevisbördan, anser jag.
    På gott och ont var det så att jag generaliserade. Jag har inte skrivit om trångsynta vegetarianer.

Jag har inte för avsikt att veckla in mig mer i denna debatt, men jag står fortfarande för mitt första inlägg i tråden.

Passagerare
    Medlem
    apr 2018

Citat Ursprungligen postat av Göran Kannerby Visa inlägg
    Är det inte märkligt att många minoriteter som kräver tolerans för egen del samtidigt kan vara otroligt trångsynta avseende andra minoriteter?
    Citat Ursprungligen postat av ilex Visa inlägg
    Är det SJ som är den trångsynta minoriteten här?
    Nej, vegetarianer och veganer som förväntade sig att kunna få köttfri frukost men saknar förståelse för att inte alla uppskattar den typen av frukost.
    På gott och ont var det så att jag generaliserade. Jag har inte skrivit om trångsynta vegetarianer.
    Mhmm. Du har inte skrivit om trångsynta vegetarianer?

Du står kvar vid ditt första inlägg - men jag förstår fortfarande inte vad du har för belägg för att klagomål från vegetarianer om att ingen minsann skall få äta kött är anledningen till att SJ gjort denna förändring. Jag tror inte alls förändringen har gjorts för att vegetarianer krävt att ingen skall få äta kött till frukost och att SJ inte vågat annat än att lyda. Det låter mest som polariseringsretorik när den är som sämst, och allmänt gnäll.

Senast redigerat av ilex den 2021-10-28 klockan 08:24:55.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Nej, flyget är ju så snabbt.
    Ja, det är nog lite snabbare med flyg i stället för tåg till Amsterdam.
    Dessutom ingår ingen servering på DSB tågen mellan Padborg och Hamburg.
    DB personalen vägrar !
    Inte ens en liten bit apfelstrudel ............... bedrövligt

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Mattias C Visa inlägg
    Då hade SJ kunnat "lösa" det så att skinkan erbjuds separat till den som vill. De får ju ändå slänga det som blir över men det slipper du ju se och må dåligt över. Med tiden lär de sig hur mycket som går åt och kan minska svinnet.
    På min tid i tågen var det tvärtom.
    Vegetarisk / laktos / glutenfritt måste förbeställas, i första klass och i bistron.
    De flesta som önskade annat alternativ, kom ihåg att förboka något av dessa, men inte alla.
    En del propsade på at vi skulle alltid ha extra ombord vid varje avgång, ut i fall at någon ville ha.

Det som oftast gick till återvinningen av mat på frukostavgångar, var nog den alternativa frukosten.
    Så var det även med Dagens Rätt alternativen.

Nu skal inte jag leka Bror Duktig här, men när det var överskott på frukostlådor, var jag av den åsikt att dessa skulle till bistron, som ett alternativ för den som önskade på nästa avgång.
    Det var inte så poppis bland alla ......

Senast redigerat av Ronny M den 2021-10-28 klockan 09:47:03.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Nu svarar jag utan citat. Ja, ja, vad var det jag sagt förut? Oavsett om det är ängslighet för klimataktivister eller grishatande individer som är den bakomliggande orsaken, så är det kanske det viktigaste att påpeka hur stort lurendrejeri det är mot oss kunder. Stor färgglad låda, lite innehåll. Det är så man lurar barn.

Citat Ursprungligen postat av Ronny M Visa inlägg
    Har du testat Flixtrain ?
    Jag har åkt med Flixtrain, dock inte i Sverige utan i Tyskland (Hamburg-Berlin). Du ska inte tolka mitt inlägg som någon kritik av Flixtrain, jag har inget problem med Flixtrain, de är ett billigt och bra alternativ på spåren som behövs för att skapa lite konkurrens.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Ronny M Visa inlägg
    På min tid i tågen var det tvärtom.
    Vegetarisk / laktos / glutenfritt måste förbeställas, i första klass och i bistron.
    De flesta som önskade annat alternativ, kom ihåg att förboka något av dessa, men inte alla.
    En del propsade på at vi skulle alltid ha extra ombord vid varje avgång, ut i fall at någon ville ha.

Det som oftast gick till återvinningen av mat på frukostavgångar, var nog den alternativa frukosten.
    Så var det även med Dagens Rätt alternativen.

Nu skal inte jag leka Bror Duktig här, men när det var överskott på frukostlådor, var jag av den åsikt att dessa skulle till bistron, som ett alternativ för den som önskade på nästa avgång.
    Det var inte så poppis bland alla ......
    Du missförstod nog. Jag menar att lådan kommer utan skinka och så har man ett gäng lösa skinkförpackningar och delar ut den till de som önskar. Istället för att ha olika lådor.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •