Ursprungligen postat av
synkopjanne
För ett par år sedan var det en kollosal aktivitet med möten om allt mellan himmel och jord. Jag fick vetskap om detta via en god vän vars kusin är med i föreningen och som med största nöje brukade bevista de olika samkvämen. Det var en gladlynt herre som brukade hälsa oss välkommen och jag minns att ibland var det representanter från Banverket, ibland från ASEA, som berättade om sina respektive verksamheter. Jag tror hans namn var Hamberg. Det var mycket intressant och gav tillfälle att diskutera tåg med andra likasinnade. Nu undrar jag om denna verksamhet upphört. Jag hittar inga notiser som berättar om vad som sker. På den tiden delades det ur flygblad på vilka de kommande mötena presenterades. Vi var många som var tacksamma för denna service. Är man inte med i Järnvägsföreningen är det svårt att finna information men vad jag sett står det inte mycket på denna sida heller. Enstaka träffar i Sollentuna berättas det om, men mötena i Enskede saknar jag. Sollentuna är inte precis Stockholms mest centrala punkt.