Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Tågmöten i vårt område

Avställd
    Medlem
    mar 2018

Tågmöten i vårt område

För ett par år sedan var det en kollosal aktivitet med möten om allt mellan himmel och jord. Jag fick vetskap om detta via en god vän vars kusin är med i föreningen och som med största nöje brukade bevista de olika samkvämen. Det var en gladlynt herre som brukade hälsa oss välkommen och jag minns att ibland var det representanter från Banverket, ibland från ASEA, som berättade om sina respektive verksamheter. Jag tror hans namn var Hamberg. Det var mycket intressant och gav tillfälle att diskutera tåg med andra likasinnade. Nu undrar jag om denna verksamhet upphört. Jag hittar inga notiser som berättar om vad som sker. På den tiden delades det ur flygblad på vilka de kommande mötena presenterades. Vi var många som var tacksamma för denna service. Är man inte med i Järnvägsföreningen är det svårt att finna information men vad jag sett står det inte mycket på denna sida heller. Enstaka träffar i Sollentuna berättas det om, men mötena i Enskede saknar jag. Sollentuna är inte precis Stockholms mest centrala punkt.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Tågmöten i vårt område

Citat Ursprungligen postat av synkopjanne Visa inlägg
    För ett par år sedan var det en kollosal aktivitet med möten om allt mellan himmel och jord. Jag fick vetskap om detta via en god vän vars kusin är med i föreningen och som med största nöje brukade bevista de olika samkvämen. Det var en gladlynt herre som brukade hälsa oss välkommen och jag minns att ibland var det representanter från Banverket, ibland från ASEA, som berättade om sina respektive verksamheter. Jag tror hans namn var Hamberg. Det var mycket intressant och gav tillfälle att diskutera tåg med andra likasinnade. Nu undrar jag om denna verksamhet upphört. Jag hittar inga notiser som berättar om vad som sker. På den tiden delades det ur flygblad på vilka de kommande mötena presenterades. Vi var många som var tacksamma för denna service. Är man inte med i Järnvägsföreningen är det svårt att finna information men vad jag sett står det inte mycket på denna sida heller. Enstaka träffar i Sollentuna berättas det om, men mötena i Enskede saknar jag. Sollentuna är inte precis Stockholms mest centrala punkt.
    Informationen finns bara tre musklick bort: Klicka på SJK i det orange ovan, sedan på Lokalavdelningar och sedan på önskad avdelning.

Moderator / Sekr SJK Mattias Janssons avatar
    Medlem
    sep 2017

De olika lokalavdelningarnas klubbmästare har möjlighet att annonsera sina möten och evenemang här, men de är väldigt olika aktiva i det arbetet. Det funkar helt enkelt som så att de lägger in ett meddelande som vi sedan markerar som "viktigt" vilket gör att det under en viss tid ligger överst i aktuellt delforum (oftast allmänt forum) litet annorlunda skuggning. Inte supertydligt, men om man kollar där så finns det i alla fall ibland information om förestående träffar.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Mötesverksamheten annonseras ju ordentligt i Tåg. Så skriver du ”är man inte medlem i Järnvägsföreningen”. Innebär det att du inte är medlem i SJK ? Även om det inte sker någon noggrann kontroll så är väl mötena i princip avsedda för medlemmar.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Enstaka träffar i Sollentuna berättas det om, men mötena i Enskede saknar jag. Sollentuna är inte precis Stockholms mest centrala punkt.
    Skulle Enskede vara mer centralt?
    Det var väl på Kolonivägen 17 och dit tar det enligt SL 24 minuter från city inklusive promenad från Sandsborg T-station.
    Till Tingsvägen 17 i Sollentuna tar det 22 minuter inklusive promenad, och på denna sträcka har ju pendeltåget kvällstid ofta högre turtäthet än t-banans linje 18.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •