Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Växelfel

Avställd
    Medlem
    mar 2018

Växelfel

När jag åkte tåg i vintras blev det stopp pga växelfel. Det ansågs ha kommit snö i en växel sa pendeltågsföraren. Förr vet jag att förarna gick ut och borstade ur växeln och så fortsatte man som inget hänt. Varför gör man inte det nu. Har förarna blivit så bekväma att de inte ids gå av tåget eller saknar de kännedom om hur växeln fungerar? Kunde förarna hjälpa till skulle det ju inte behöva bli några störningar alls kanske.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Växelfel

Citat Ursprungligen postat av synkopjanne Visa inlägg
    När jag åkte tåg i vintras blev det stopp pga växelfel. Det ansågs ha kommit snö i en växel sa pendeltågsföraren. Förr vet jag att förarna gick ut och borstade ur växeln och så fortsatte man som inget hänt. Varför gör man inte det nu. Har förarna blivit så bekväma att de inte ids gå av tåget eller saknar de kännedom om hur växeln fungerar? Kunde förarna hjälpa till skulle det ju inte behöva bli några störningar alls kanske.
    Vi har sopat växlar hela vintern. Däremot kan det ju bli "stopp" medan de som ska se till att hålla spåren snöfria faktiskt gör sitt jobb i en besvärlig växel.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Sv: Växelfel

Citat Ursprungligen postat av synkopjanne Visa inlägg
    Som inget hänt? Stopp i 5 min för att sopa en växel ger minst 5 min försening av det egna tåget och beroende på när och var även påverkan på efterföljande tåg.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •