Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 30

Ämne: Ny linje för Arlanda Express?

Passagerare Kippus avatar
    Medlem
    nov 2019

Ny linje för Arlanda Express?

Cross-over är ju en term i den kulinariska branschen.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Sv: Ny linje för Arlanda Express?

Citat Ursprungligen postat av Kippu Visa inlägg
    Cross-over är ju en term i den kulinariska branschen.
    Ser mer ut som cross-dressing

1. Klass
    Medlem
    feb 2019

Det är väldigt intressant att se att Arlanda express har expanderat till Tvärbanan som enbart har en svag anknytning till Arlanda flygplats till den mån att en spårförbindelse existerar men ingen reguljär eller semi reguljär direkttågsförbindelse existerar eller tågförbindelse med byte givet att man följer spårsystemet existerar.

Hälsningar
    Axel L

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Axel L Visa inlägg
    Det är väldigt intressant att se att Arlanda express har expanderat till Tvärbanan som enbart har en svag anknytning till Arlanda flygplats till den mån att en spårförbindelse existerar men ingen reguljär eller semi reguljär direkttågsförbindelse existerar eller tågförbindelse med byte givet att man följer spårsystemet existerar.

Hälsningar
    Axel L
    Och jag som trodde att det bara är betald reklam.

Passagerare 1524s avatar
    Medlem
    mar 2018

Axel L:
    "Förlåt en yngling" men var finns spåranslutningen mellan Tvärbanan och spår mot Arlanda?

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Inte direkt närmaste vägen, men via Tvärbanans koppling till järnvägsnätet i Liljeholmen, så finns det ju.
    Men knappast en väg man skulle köra direkttåg, även om det funnes lämpliga duofordon.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av 1524 Visa inlägg
    Axel L:
    "Förlåt en yngling" men var finns spåranslutningen mellan Tvärbanan och spår mot Arlanda?
    Från Liljeholmen via Älvsjö gbg o s v. Den väg t-banevagnarna brukar komma.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Hälsningar
    Axel L
    Tågförbindelse med ett byte finns väl, dels vid Solna station, dels vid Årstaberg.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Eller ska man tolka det som att tvärbanan planerar att expandera till Arlanda?

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Göran Kannerby Visa inlägg
    Eller ska man tolka det som att tvärbanan planerar att expandera till Arlanda?
    Man ska nog "tolka" det (om man inte förstår genast) som att AEx har köpt reklamplats.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Jan Bengtsson Visa inlägg
    Man ska nog "tolka" det (om man inte förstår genast) som att AEx har köpt reklamplats.
    Tror du verkligen det?

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Hälsningar
    Axel L
    Eller så vill man locka resenärer från Bromma till Arlanda, vilket är till gagn för AEX.

Granskning av spårtrafiken från ett Uppsalaperspektiv

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Matterhorn Visa inlägg
    Eller så vill man locka resenärer från Bromma till Arlanda, vilket är till gagn för AEX.
    Såvitt jag förstått är Bromma en affärsreseflygplats där resenärerna föredrar taxi eller egen bil.
    Spårvagnen dit används väl mest av personalen på flygplatsen, och mindre antal resenärer.

Medlem
    nov 2019

Citat Ursprungligen postat av Bengt Larsson Visa inlägg
    Såvitt jag förstått är Bromma en affärsreseflygplats där resenärerna föredrar taxi eller egen bil.
    Spårvagnen dit används väl mest av personalen på flygplatsen, och mindre antal resenärer.
    Bromma är till mycket stor del en privatreseflygplats. Ryggsäckar, stort bagage i övrigt och ungdomar är vissa tider betydligt fler än affärsresandet. Det är endast M-To morgon och eftermiddag som affärsresandet dominerar. På den tiden buss 110 gick från Alvik (dvs innan spårvagnen) kunde kön vara lång med mycket resväskor.

Medlem
    nov 2019

Citat Ursprungligen postat av Kippu Visa inlägg
    Bromma är till mycket stor del en privatreseflygplats. Ryggsäckar, stort bagage i övrigt och ungdomar är vissa tider betydligt fler än affärsresandet. Det är endast M-To morgon och eftermiddag som affärsresandet dominerar. På den tiden buss 110 gick från Alvik (dvs innan spårvagnen) kunde kön vara lång med mycket resväskor.
    Jag glömde barnfamiljerna. Jag har ju tillbringat en hel del tid i Brommas ankomsthall i väntan på flyget från Helsingfors (snabbaste vägen från Japan). När planen från Umeå, Ronneby eller Ängelholm landar är det gott om barn och barnvagnar. Flyget från Helsingfors brukar vara en blandning av vad som ser ut som affärsresenärer och långresenärer från Asien.

Passagerare
    Medlem
    jun 2021

Citat Ursprungligen postat av Bengt Larsson Visa inlägg
    Sist jag flög till Bromma i tjänsten tog jag bussen därifrån. Gör inte alla tjänsteresenärer det?

Passagerare
    Medlem
    sep 2018

Citat Ursprungligen postat av Karlsson Visa inlägg
    Sist jag flög till Bromma i tjänsten tog jag bussen därifrån. Gör inte alla tjänsteresenärer det?
    Senast jag flög till Bromma åkte jag vidare med buss. Om jag flyger till Bromma ytterligare någon gång (tveksamt) hoppas jag åka spårvagn därifrån. (Det verkar dock inte gå några spårvagnar från Bromma idag)

Senast redigerat av Jens den 2021-10-25 klockan 10:39:57.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Kanske dags att flytta Arlandatågen till Tvärbanan och köpa nya tåg till trafiken mellan Stockholm och Arlanda?
    Mitt förslag att man lägger in en växel vid Huvudstaden mot Bromma flygplats och tvärbanan. Ash? varför inte lägga in en till växel vid huvudstaden så vi kan ta tåget från Örebro Västerås mot Arlanda. Skulle vara skönt att slippa bussen så man kan ta flyget till ett trevligt resmål när andan faller på och vi som satsat på barkskam kan skita i miljön! För att festa till på ett trevligt ställe?
    Hur gamla är Arlanda tågen? Borde kanske vara dags för lite ålderskrämpor?

1. Klass
    Medlem
    feb 2019

Citat Ursprungligen postat av Lennart Petersen Visa inlägg
    Tågförbindelse med ett byte finns väl, dels vid Solna station, dels vid Årstaberg.
    Däremot följer dessa tåg-/spårvagnsförbindelser ej spårförbindelsen till fullo och därmed är de diskvalificerade.

Hälsningar
    Axel L

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Karlsson Visa inlägg
    Vilken buss? Finns inte

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •