Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: SJK resa 16-17 okt

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

SJK resa 16-17 okt

Hittills har inga bilder publicerats här men på fb har det funnits en hel del, så nu bjussar jag på en bild av helgens trevliga begivenhet tagen från utfarten från Ånge på väg hemåt.
    Namn:  utfart ånge.jpg
Visningar: 813
Storlek:  815,1 KB

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: SJK resa 16-17 okt

Snygg bild!

Moderator Mattias Janssons avatar
    Medlem
    sep 2017

Om jag fattat saken rätt skulle det från början ha varit ett snälltågslok av något slag, Ra eller så? De är förvisso trevliga lok, men för mig är ett D-lok allt annat än ett nedköp.
    (Dessutom den helt dominerande loktypen från elektrifieringen och de första 20 åren efter det, så historiskt är det väl hur korrekt som helst i trakten.)

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Mattias Jansson Visa inlägg
    Om jag fattat saken rätt skulle det från början ha varit ett snälltågslok av något slag, Ra eller så? De är förvisso trevliga lok, men för mig är ett D-lok allt annat än ett nedköp.
    (Dessutom den helt dominerande loktypen från elektrifieringen och de första 20 åren efter det, så historiskt är det väl hur korrekt som helst i trakten.)
    Det skulle ha varit ånglok, B1429 med ATC. Det hade tydligen drabbats av något problem.

Moderator Mattias Janssons avatar
    Medlem
    sep 2017

Citat Ursprungligen postat av cfrojdh Visa inlägg
    Det skulle ha varit ånglok, B1429 med ATC. Det hade tydligen drabbats av något problem.
    Ok, då är jag med. Men jag står för att ett D-lok i a f för mig även i det läget är ett väldigt bra substitut.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •