Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Andra tisdagsbilden

1. Klass Hans Bromans avatar
    Medlem
    nov 2017

Andra tisdagsbilden

Vad heter stationen?

Senast redigerat av Hans Broman den 2018-03-27 klockan 20:01:12. Anledning: rättat rubriken

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Andra tisdagsbild

Motala

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Motala

1. Klass Bernt Talbrants avatar
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Hans Broman Visa inlägg
    Vad heter stationen?

Motala

Motala

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Motala

Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Jonas Strömblad Visa inlägg
    Motala
    Rätt. SMoK:s dieseltåg och en Östgötapendel stod inne samtidigt i Motala den 23 april 2017.

Medlem
    nov 2017

Rätt. SMoK:s dieseltåg och en Östgötapendel stod inne samtidigt i Motala den 23 april 2017.
    En vänlig läsare har uppmärksammat mig på att Trafikverket ändrade driftplatsens namn till Motala central i samband med att Östgötapendeln skulle börja trafikera den. Signaturen Mot är oförändrad. I graferna står det Motala central, och i linjeboken står det Motala C.

Utan att ha kollat saken antar jag att det står "Motala C" på stationsskyltarna. Men i persontrafiktidtabellerna märker allmänheten inte av det nya namnet. Undrar vad förändringen skulle vara bra för.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

En vänlig läsare har uppmärksammat mig på att Trafikverket ändrade driftplatsens namn till Motala central i samband med att Östgötapendeln skulle börja trafikera den. Signaturen Mot är oförändrad. I graferna står det Motala central, och i linjeboken står det Motala C.

Utan att ha kollat saken antar jag att det står "Motala C" på stationsskyltarna. Men i persontrafiktidtabellerna märker allmänheten inte av det nya namnet. Undrar vad förändringen skulle vara bra för.
    Har man måhända haft icke realiserade planer på att köra pendeltåg till fler platser inom Motala kommun? (Detta sagt endast som en hypotes, underbyggd endast av en vag känsla av att jag har läst förslag om att låta tågen fortsätta norr om den station som då tydligen numera heter Motala central.)

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Fomalhaut Visa inlägg
    Har man måhända haft icke realiserade planer på att köra pendeltåg till fler platser inom Motala kommun? (Detta sagt endast som en hypotes, underbyggd endast av en vag känsla av att jag har läst förslag om att låta tågen fortsätta norr om den station som då tydligen numera heter Motala central.)
    Inte några planer vad jag vet. Men boende i Godegård lobbar för att tågen ska stanna där, och de skulle gärna se att pendeltågen förlängdes dit. Sannolikheten för östgötapendel till Godegård eller att tågen Mjölby-Hallsberg skulle stanna där är väl rätt nära noll...

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •