Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: 1 klass sovvagn till Boden

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

1 klass sovvagn till Boden

Tittar på Vy:s hemsida och möjligheterna att resa till Boden. Bokningen är nu öppen en bit in på nästa år. Men det verkar som om Vy från jul inte tänker köra med någon 1 klass sovvagn. Hittills har det ju gått sådana varannan dag. Någon som vet?

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Sv: 1 klass sovvagn till Boden

Citat Ursprungligen postat av Lars F Visa inlägg
    Tittar på Vy:s hemsida och möjligheterna att resa till Boden. Bokningen är nu öppen en bit in på nästa år. Men det verkar som om Vy från jul inte tänker köra med någon 1 klass sovvagn. Hittills har det ju gått sådana varannan dag. Någon som vet?
    Det kanske är så enkelt att de ännu inte bestämt vilka dagar som är "varannan"?

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Vilken dag söker du på? Jag hittar 1 klass sovkupé från Stockholm till Boden med tåg 92 den 12 januari exempelvis

Passagerare
    Medlem
    sep 2019

Skriv eller ring till Vy. Tror att det alltid går en 1:a klass i 94. Men är inte hundra säker.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Göran Kannerby Visa inlägg
    Det kanske är så enkelt att de ännu inte bestämt vilka dagar som är "varannan"?
    Tack för tipset! Ja, det är tydligtvis så att Vy vid julhelgens ingång ändrar lite på vilken dag som är "varannan". dh8b har ju hittat att 1 klass sovvagn säljs för avresa den 12 januari, vilket jag också kan se nu. Men för tiden därefter finns inte denna resemöjlighet. Vy säljer annars nu biljetter t.o.m. februari.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av dh8b Visa inlägg
    Vilken dag söker du på? Jag hittar 1 klass sovkupé från Stockholm till Boden med tåg 92 den 12 januari exempelvis
    Ja, det stämmer. Men för tiden därefter säljs inte biljetter till 1 klass sovvagn. Vy säljer annars biljetter för tiden t.o.m. februari.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Engineer Visa inlägg
    Skriv eller ring till Vy. Tror att det alltid går en 1:a klass i 94. Men är inte hundra säker.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Tack för tipset! Ska följa Ditt råd, om jag inte får klarhet på annat sätt.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Tack för tipset! Ja, det är tydligtvis så att Vy vid julhelgens ingång ändrar lite på vilken dag som är "varannan". dh8b har ju hittat att 1 klass sovvagn säljs för avresa den 12 januari, vilket jag också kan se nu. Men för tiden därefter finns inte denna resemöjlighet. Vy säljer annars nu biljetter t.o.m. februari.
    Nu vet jag inte hur det verkligen är, men jag har kollat dels 12 januari, där det ju verkar finnas duschkupé i bägge nattågen norrut, och två datum efter där det står Slutsålt. Om man inte erbjuder duschkupé borde inte det valet visas (och brukar inte visas av andra operatörer), så frågan är om det kan vara fullbokat, eller om de bara inte lagt in vilka dagar och i vilka tåg det skall gå duschvagnar (eller att för många är på reparation).
    Det verkar inte som att någon på Vy läser Postvagnen, så mitt tips är att kontakta Vys kundtjänst och höra.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    Nu vet jag inte hur det verkligen är, men jag har kollat dels 12 januari, där det ju verkar finnas duschkupé i bägge nattågen norrut, och två datum efter där det står Slutsålt. Om man inte erbjuder duschkupé borde inte det valet visas (och brukar inte visas av andra operatörer), så frågan är om det kan vara fullbokat, eller om de bara inte lagt in vilka dagar och i vilka tåg det skall gå duschvagnar (eller att för många är på reparation).
    Det verkar inte som att någon på Vy läser Postvagnen, så mitt tips är att kontakta Vys kundtjänst och höra.
    På vy.se brukes begrepet Utsåld. Og det brukes nok garantert enten det er utsolgt eller finnes ej eller vet inte en....

Testet for moro skyld Narvik - Stockholm i neste uke. Tog 93 - 1. klass sovekupe: Utsålt. Og det toget har aldri hatt 1. klasse fra Narvik mens Vy kjører. Det burde være bevis nok for hvordan det er fatt.

Skal man nå fram til Vy så er nok eneste sjansen å ringe. Jeg har enda ikke fått noe fullgodt svar på min henvendelse per email som startet 21. februar. Jeg har nå tilskrevet Trafikverket med kopi til noen sjefer i vy. Så får vi se om noen svarer, og hva som eventuelt svares.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •