Min första bild på nya Postvagnen. Tyvärr verkar man inte kunna använda Flickr längre då de slutat stödja direktvisning med hjälp av en direktlänk till bilden. Ovanstående bild ligger på Photobucket
Min första bild på nya Postvagnen. Tyvärr verkar man inte kunna använda Flickr längre då de slutat stödja direktvisning med hjälp av en direktlänk till bilden. Ovanstående bild ligger på Photobucket
Tyvärr fungerar inte Photobucket heller om syftet är att visa bilder på tredje parts sidor.
Jag använder Microsofts onedrive, men det finns givetvis många andra bildlagringstjänster att välja på, men kolla att de tillåter tredjepartsvisning.
Det är flera som har använt Flickr för att länka in bilder i forumet, så det går bevisligen. Att Photobucket däremot vill ha utpressningsmässigt mycket betalt för att tillåta extern inbäddning av bilder är däremot välkänt och illustreras också i ditt inlägg.
Om det går att använda Flickr så går det bara att använda via datorn och inte via telefon /app. I telefon /app /surfplatta så kan du bara få en länk till bilden men du får inte en komplett adress så att säga. Inte heller Google foto och /eller Google Drive verkar fungera med tredjepsrtsvisning
Det går att komma åt webbversionen av Flickr, men ja det är krångligt och dumt att länkningsverktyget med forumkod bara finns i webbversonen för datorer, och inte i appen eller mobilsajten.
Å andra sidan är det extremt smidigt när man väl använder det. Man slipper skala ned bilden och man slipper knacka BB-kod. Det är bara att välja bildstorlek, så löser Flickr resten.
Senast redigerat av Simon B den 2018-03-27 klockan 20:52:56.
Trådar med spärrade bilder är inte roliga. Det är såklart inte trådskaparens fel, men om ingen har någon invändning så kommer denna tråd att städas.
Om bara trådstarten funnits, och den som skrev det bad att det skulle raderas så tycker jag det är korrekt att städa.
Men, eftersom det gjorts andra inlägg som lästs av många så är det väl moderatorerna som får avgöra om det enligt reglerna finns skäl att ta bort hela tråden, och det har jag svårt att se att det finns.
Speciellt som bilden kanske är temporärt spärrad (det står i alla fall så).