Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Tåg 533 i Vagnhärad 18 mars 2018 - Föreslagen för radering.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Tåg 533 i Vagnhärad 18 mars 2018 - Föreslagen för radering.

Min första bild på nya Postvagnen. Tyvärr verkar man inte kunna använda Flickr längre då de slutat stödja direktvisning med hjälp av en direktlänk till bilden. Ovanstående bild ligger på Photobucket

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Tåg 533 i Vagnhärad 18 mars 2018

Tyvärr fungerar inte Photobucket heller om syftet är att visa bilder på tredje parts sidor.
    Jag använder Microsofts onedrive, men det finns givetvis många andra bildlagringstjänster att välja på, men kolla att de tillåter tredjepartsvisning.

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Det är flera som har använt Flickr för att länka in bilder i forumet, så det går bevisligen. Att Photobucket däremot vill ha utpressningsmässigt mycket betalt för att tillåta extern inbäddning av bilder är däremot välkänt och illustreras också i ditt inlägg.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av ztenlund Visa inlägg
    Det är flera som har använt Flickr för att länka in bilder i forumet, så det går bevisligen. Att Photobucket däremot vill ha utpressningsmässigt mycket betalt för att tillåta extern inbäddning av bilder är däremot välkänt och illustreras också i ditt inlägg.
    Om det går att använda Flickr så går det bara att använda via datorn och inte via telefon /app. I telefon /app /surfplatta så kan du bara få en länk till bilden men du får inte en komplett adress så att säga. Inte heller Google foto och /eller Google Drive verkar fungera med tredjepsrtsvisning

Passagerare Simon Bs avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av dh8b Visa inlägg
    Om det går att använda Flickr så går det bara att använda via datorn och inte via telefon /app. I telefon /app /surfplatta så kan du bara få en länk till bilden men du får inte en komplett adress så att säga. Inte heller Google foto och /eller Google Drive verkar fungera med tredjepsrtsvisning
    Det går att komma åt webbversionen av Flickr, men ja det är krångligt och dumt att länkningsverktyget med forumkod bara finns i webbversonen för datorer, och inte i appen eller mobilsajten.
    Å andra sidan är det extremt smidigt när man väl använder det. Man slipper skala ned bilden och man slipper knacka BB-kod. Det är bara att välja bildstorlek, så löser Flickr resten.

Senast redigerat av Simon B den 2018-03-27 klockan 20:52:56.

Administratör Admins avatar
    Medlem
    sep 2017

Trådar med spärrade bilder är inte roliga. Det är såklart inte trådskaparens fel, men om ingen har någon invändning så kommer denna tråd att städas.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Admin Visa inlägg
    Trådar med spärrade bilder är inte roliga. Det är såklart inte trådskaparens fel, men om ingen har någon invändning så kommer denna tråd att städas.
    Om bara trådstarten funnits, och den som skrev det bad att det skulle raderas så tycker jag det är korrekt att städa.
    Men, eftersom det gjorts andra inlägg som lästs av många så är det väl moderatorerna som får avgöra om det enligt reglerna finns skäl att ta bort hela tråden, och det har jag svårt att se att det finns.
    Speciellt som bilden kanske är temporärt spärrad (det står i alla fall så).

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    Om bara trådstarten funnits, och den som skrev det bad att det skulle raderas så tycker jag det är korrekt att städa.
    Men, eftersom det gjorts andra inlägg som lästs av många så är det väl moderatorerna som får avgöra om det enligt reglerna finns skäl att ta bort hela tråden, och det har jag svårt att se att det finns.
    Nej, bilden är spärrad tills kontohavaren betalar 400 dollar per år för nöjet att kunna länka in bilder t ex i forumtrådar, vilket jag har svårt att beteckna som annat än svindyrt eller utpressningsmässigt.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    Verkar vara en funktion hos Photobucket som begränsar visningen så när man slår i taket stängs visningen av , men ofta återkommer den efter ett tag. Och som sagt det har skrivits lite annat också i tråden och forumet lider väl inte direktiv utrymmesbrist.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Admin Visa inlägg
    Helt okej att radera inlägget. Jag kommer publicera om så fort jag fått ordning på bildvisningen

Administratör Admins avatar
    Medlem
    sep 2017

Citat Ursprungligen postat av dh8b Visa inlägg
    Helt okej att radera inlägget. Jag kommer publicera om så fort jag fått ordning på bildvisningen
    Ok. Låst i väntan på radering.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •