Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 43

Ämne: Poängköp av egen sovvagnskupé ej längre möjligt

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Poängköp av egen sovvagnskupé ej längre möjligt

Det verkar som att möjligen att betala egen kupé med poäng tagits bort. Detta gäller både egen 2 kl kupé och 1 kupé med frukost.

Ingen stor sak kanske, men i vart fall en observation.

Passagerare
    Medlem
    maj 2019

Sv: Poängköp av egen sovvagnskupé ej längre möjligt

Citat Ursprungligen postat av Göran Kannerby Visa inlägg
    Det verkar som att möjligen att betala egen kupé med poäng tagits bort. Detta gäller både egen 2 kl kupé och 1 kupé med frukost.

Även vid köp via Kundtjänst?

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Jonas G Visa inlägg
    Även vid köp via Kundtjänst?
    Har inte testat det, men varför skulle möjligheten plockas bort för egen bokning men finnas kvar för telefonbokning? Det är ju en annan sak att vissa bokningar aldrig varit möjliga att göra på egen hand.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Egen Kupe 2. klasse har ikke vært mulig så langt tilbake som jeg kan huske. Ei heller å kjøpe i kombinasjon med interrail. (en liten avsporing)

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Har inte testat det, men varför skulle möjligheten plockas bort för egen bokning men finnas kvar för telefonbokning? Det är ju en annan sak att vissa bokningar aldrig varit möjliga att göra på egen hand.
    Kan det inte bara vara ett fel? Kippu kanske vet(?)

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Carl Olof Mossberg Visa inlägg
    Möjligen, men det är inget tillfälligt i vart fall, har varit så i minst en vecka. Senast jag köpte en 1 kl sovvagnskupé var 10 augusti, då var det möjligt.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Ståle Ualand Visa inlägg
    Egen Kupe 2. klasse har ikke vært mulig så langt tilbake som jeg kan huske. Ei heller å kjøpe i kombinasjon med interrail. (en liten avsporing)
    Jo visst finns egen kupé 2kl hos SJ nattåg sedan några år.
    Om man sedan inte kan boka med poäng eller Interrail är en annan sak.
    Man disponerar sedan kupén själv för 1-3 personer.
    Tidigare gick det att få egen kupé i 2kl om man gjorde fiktiva bokningar för de tomma platserna

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Lennart Petersen Visa inlägg
    Jo visst finns egen kupé 2kl hos SJ nattåg sedan några år.
    Om man sedan inte kan boka med poäng eller Interrail är en annan sak.
    Man disponerar sedan kupén själv för 1-3 personer.
    Tidigare gick det att få egen kupé i 2kl om man gjorde fiktiva bokningar för de tomma platserna
    Jeg tok det for gitt at tråden handlet om poengkjøp og at jeg ikke behøvde å spesifisere at mitt svar var myntet på dette. Jeg har jo selvfølgelig fått med meg alle debattene her i PV om hvordan laborere for å få egen 3 køys fram til det ble mulig å kjøpe på ordinært vis.

Men som sagt, tråden handlet om Poengkjøp og var hva jeg hadde som forutsetning for mitt svar.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Carl Olof Mossberg Visa inlägg
    Noen som vet eksakt beskjed? Jeg forsøkte også nå og får opp Ej valbar når jeg ser på alternativet egen kupe 1. klass..

Passagerare
    Medlem
    jul 2018

Noen som vet eksakt beskjed? Jeg forsøkte også nå og får opp Ej valbar når jeg ser på alternativet egen kupe 1. klass..
    Egen kupé 1 kl brukar funka med poäng men inte 2 kl sovkupe.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Nordpilen Visa inlägg
    Egen kupé 1 kl brukar funka med poäng men inte 2 kl sovkupe.
    Har du testet? Som jeg skrev, jeg testet nå og får heller ikke lov til å bestille 1. klasse med Prio poeng..

Moderator Ola Zackrissons avatar
    Medlem
    mar 2018

KAN det vara så att kvoten med kupé för poäng varit slut i de fall ni försökt? Misstänker att SJ inte erbjuder hela tåget för poäng. Det är ju samma sak på andra transportmedel och ytterst sällan jag lyckats boka tidiga flygavgångar Malmö-Stockholm för poäng. De vill hellre sälja platserna vilket är fullt rimligt. Antar att SJ har en liknande spärr.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Ola Zackrisson Visa inlägg
    KAN det vara så att kvoten med kupé för poäng varit slut i de fall ni försökt? Misstänker att SJ inte erbjuder hela tåget för poäng. Det är ju samma sak på andra transportmedel och ytterst sällan jag lyckats boka tidiga flygavgångar Malmö-Stockholm för poäng. De vill hellre sälja platserna vilket är fullt rimligt. Antar att SJ har en liknande spärr.
    Även om jag prövar flera veckor fram så finns bara "plats i liggvagnskupè" och "plats i sovvagnskupè" allt annst är "Ej valbar ".

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Ola Zackrisson Visa inlägg
    Det finns inget i poängreglerna som direkt pekar mot detta men priset i poäng för en resa varierar i takt med efterfrågan och priset i kronor.
    För flyget , i vart fall SAS brukar det vara fast poängtal och det är som sagt inte alltid finnas plats med poäng.

Moderator Ola Zackrissons avatar
    Medlem
    mar 2018

Det finns inget i poängreglerna som direkt pekar mot detta men priset i poäng för en resa varierar i takt med efterfrågan och priset i kronor.
    För flyget , i vart fall SAS brukar det vara fast poängtal och det är som sagt inte alltid finnas plats med poäng.
    Vid de tillfällen jag bokat 1kl sovplats för poäng har det alltid kostat 19.000p utom vid ett tillfälle då de hade poängkampanj.

Här ligger minst en hund (sovkupé) begraven :) Förändringar brukar väl kommuniceras? Jag vill tro att det är ett tillfälligt fel precis som den gången 1kl sovplats såldes för ca 900kr fram till det jag uppmärksammade Kippu. Jag hann boka och njöt.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Instämmer! Kan någon hitta en för poäng bokningsbar egen kupé i nattåg så bara kläm fram det. Exempelvis fredag kväll från Stockholm till Malmö brukar knappast vara någon trängsel, men inte ens en sådan i november-december går det.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Instämmer! Kan någon hitta en för poäng bokningsbar egen kupé i nattåg så bara kläm fram det. Exempelvis fredag kväll från Stockholm till Malmö brukar knappast vara någon trängsel, men inte ens en sådan i november-december går det.
    Jag har inte hittat något oavsett hur långt innan jag kollar och vilken dag. Jag har skrivit till SJ Kundservice och frågat... men det tar väl några veckor innan de svarar.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Mattias C Visa inlägg
    Jag har inte hittat något oavsett hur långt innan jag kollar och vilken dag. Jag har skrivit till SJ Kundservice och frågat... men det tar väl några veckor innan de svarar.
    Meddel gjerne svaret du får!

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Meddel gjerne svaret du får!
    Det ska jag göra!

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Mattias C Visa inlägg
    Det ska jag göra!
    Ja, fick följande svar:
    Hej Mattias,

Tack för att du har kontaktat oss. Jag beklagar den sena återkopplingen, det är många som skriver till oss just nu. För snabbare hjälp kan du nå oss via chatten på sj.se vilken är öppen 06.00-22.00, eller messenger via Facebook där vi har bemanning dygnet runt

Det ska gå fint att boka första klass sovvagn med poäng. Vilka datum är det du har tittat på? Bokar du för fler än dig själv? Har du kanske en skärmdump på hur det ser ut när du försöker boka resan? Om du inte redan har fått hjälp med detta så återkom gärna i ett vändande mejl.

Trevlig helg?

Med vänliga hälsningar
    Madelene
    SJ Kundservice
    Gillade frågetecknet efter trevlig helg...

Testade precis och problrmet finns kvar. Vet inte om jag ska ordna med skärmdumpar och grejer. Planerar inte att resa just nu.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •