Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 45 av 45

Ämne: Poängköp av egen sovvagnskupé ej längre möjligt

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Sv: Poängköp av egen sovvagnskupé ej längre möjligt

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    Nej. Om han inte alls blev 2 timmar sen när han reste med länstrafiktåget, så är det inte rimligt att både få ersättning för den biljetten och få förseningsersättning som om han hade stannat kvar och åkt med nästa SJ-tåg och verkligen blivit 2 timmar sen.

Det är ju en intressant fråga: Är det ärligt att begära förseningsersättning för fiktiva resor (dvs hur man hade åkt om man följt SJs anvisningar), om man själv ordnat en lösning som gjorde att man inte blev lika sen?
    För att avsluta utvikningen om förseningsersättning begär man ofta inte specificerad ersättning, man begär enbart ersättning baserat på ett visst bokningsnummer. Sedan är det upp till SJ att kontrollera till vilket tåg man hänvisats och ev försening för detta. Har svårt att se det oärliga i det förfarandet.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Mattias C Visa inlägg
    Håller med, det är bara att läsa svaret från Madeleine som jag citerade i tråden. Hon skriver att det inte är några problem och undrar vilken dag och sträcka jag försökt boka och frågar efter skärmdump. Sträcka och att det gällde samtliga prövade dagar samt felmeddelanade angav jag i frågan.

Med jag minns när jag gick utbildning för mitt första datorsupportjobb. Regel 1: det finns inga kända fel
    Madeleine har nog haft samma utbildare
    Och för att avsluta den utvikningen drar jag mig till minnes när det hänvisades till ett obefintligt banarbete för spärr av bokning av ett tåg. Efter en grundlig undersökning kontaktade jag SJ kundtjänst och berättade att det inte fanns något hindrande banarbete och hur man kunde komma fram till detta. Någon dag senare var spärren borta.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Lennart Petersen Visa inlägg
    Öh det kanske blir virrigt nu, jag menade om han verkligen både blivit minst två timmar försenad och desutom fått lägga ut för länstrafikresa. Fiktiva resor ska man naturligtvis inte ha ersättning för, bara faktiska kostnader och faktisk försening.
    Så virrigt var det ju inte. Göran förutsatte att SJ skulle föreslå (eller om SJ rentav föreslog) honom att ta nästa SJ-tåg mellan Alvesta och Växjö, och det hade inneburit 2 timmars försening.
    Göran ville i stället att SJ skulle ge honom en biljett till ett länstrafiktåg, som skulle avgå mycket tidigare, men han kom inte fram, så då köpte han själv en länstrafikbiljett, och (om jag tolkar rätt) begärde restidsersättning enligt SJ:s förslag att ta nästa SJ-tåg.

Edit: Postade detta inlägg innan jag såg moderatorns inlägg i en helt annan del av tråden. Diskussionen har kommit att handla om hur SJ:s kundservice fungerar, dels när man vill ordna poängköp av egen kupé och dels när man vid förseningar vill få möjlighet att medfölja annan operatörs tåg för att inte bli alls lika mycket försenad. Men, jag borde lagt svaret i en ny tråd.

Senast redigerat av Ulf Broman den 2021-10-18 klockan 00:07:33. Anledning: Tillägg

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Mattias C Visa inlägg
    Ja, fick följande svar:

Gillade frågetecknet efter trevlig helg...

Testade precis och problrmet finns kvar. Vet inte om jag ska ordna med skärmdumpar och grejer. Planerar inte att resa just nu.
    Jeg sjekket nå i kveld og nå var alternativet Egen sovvagnskupe 1.klass mulig for 19000 poeng ved søk på nett. Jeg fullførte dog ikke noe booking.

Antar da at problemet er løst.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Ståle Ualand Visa inlägg
    Jeg sjekket nå i kveld og nå var alternativet Egen sovvagnskupe 1.klass mulig for 19000 poeng ved søk på nett. Jeg fullførte dog ikke noe booking.

Antar da at problemet er løst.
    Bra att veta, tack!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •