Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: DR BR 03 och 01.5 och äldre S-bahntåg på Stadtbahn i Juni

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

DR BR 03 och 01.5 och äldre S-bahntåg på Stadtbahn i Juni

I juni i år kördes ånglok DR BR 03 1919 och 01.5 1531 och äldre S-bahntåg på Stadtbahn i Berlin.
    Speakern talar tyska så känsliga personer varnas.

https://youtu.be/dgMp4oR56Vo

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Sv: DR BR 03 och 01.5 och äldre S-bahntåg på Stadtbahn i Juni

Citat Ursprungligen postat av Johnny Visa inlägg
    I juni i år kördes ånglok DR BR 03 1919 och 01.5 1531 och äldre S-bahntåg på Stadtbahn i Berlin.
    Speakern talar tyska så känsliga personer varnas.

https://youtu.be/dgMp4oR56Vo
    Var det verkligen i år, eller var det 1991, som nämns i texten och även (på tyska) i inledningen?
    Jag vet att 1991 var ju precis i början av Plandampt-tiden, och det kördes ju på Stadtbahn just innan den stängdes för att elektrifieras (vilket jag inte ser några spår av på filmen).
    Jag har bara kastat en blick på filmen, men det verkar väldigt fint. Själv har jag just köpt en bok med bilder av en av personerna som låg bakom dessa Plandampf-arrangemang i östra Tyskland, och det är ju en mycket intressant historia.

Passagerare
    Medlem
    nov 2020

Knappast i år, står ju både i texten och sägs i filmen, samt dessutom ser det inte ut så längre på flera ställen längs stadtbahn i Berlin. Är ju bara filmen som är upplagd på Youtube i år, filmen inspelad 1991!!!

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    Var det verkligen i år, eller var det 1991, som nämns i texten och även (på tyska) i inledningen?
    Jag vet att 1991 var ju precis i början av Plandampt-tiden, och det kördes ju på Stadtbahn just innan den stängdes för att elektrifieras (vilket jag inte ser några spår av på filmen).
    Jag har bara kastat en blick på filmen, men det verkar väldigt fint. Själv har jag just köpt en bok med bilder av en av personerna som låg bakom dessa Plandampf-arrangemang i östra Tyskland, och det är ju en mycket intressant historia.
    Fel av mig - filmen är uppladdad på Youtube i juni i år, jag tog fel.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av AndersC Visa inlägg
    Knappast i år, står ju både i texten och sägs i filmen, samt dessutom ser det inte ut så längre på flera ställen längs stadtbahn i Berlin. Är ju bara filmen som är upplagd på Youtube i år, filmen inspelad 1991!!!
    Ja det kom ju kontaktledning för fjärrtågen efter renoveringen av Stadtbahn.
    Men det är väl lite förvirrande när filmen avslutas med ”Copyright 2021”.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •