Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Sj IC 277 X40 dubbeldäckare Svall-,Sthlm permanent indragen och ersatt av loktåg?

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sj IC 277 X40 dubbeldäckare Svall-,Sthlm permanent indragen och ersatt av loktåg?

Hej jag kan se att SJ IC 277 Sundsvall-stockhom är borta ur bokningen efter jul och ersatt av ett senarelagt IC loktåg som går från Östersund via Sundsvall till sthlm.

Är detta en permanent lösning eller bara just nu tillsvidare? Ser inte tåget så långt jag kan boka under 2022.

Känns tråkigt att tappa en dubbeldäckare mot ett gammalt loktåg.

Samt sitter någon på info när vi får tillbaks något omlopp med x2000 igen?

Edit: eller ser det ut dom vi fått ett till Snabbtåg istället för ic277?

Mvh Mattias

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Sv: Sj IC 277 X40 dubbeldäckare Svall-,Sthlm permanent indragen och ersatt av loktåg?

Citat Ursprungligen postat av lillen83 Visa inlägg
    Hej jag kan se att SJ IC 277 Sundsvall-stockhom är borta ur bokningen efter jul och ersatt av ett senarelagt IC loktåg som går från Östersund via Sundsvall till sthlm.

Är detta en permanent lösning eller bara just nu tillsvidare? Ser inte tåget så långt jag kan boka under 2022.

Känns tråkigt att tappa en dubbeldäckare mot ett gammalt loktåg.

Samt sitter någon på info när vi får tillbaks något omlopp med x2000 igen?

Edit: eller ser det ut dom vi fått ett till Snabbtåg istället för ic277?
    Jag kan i primärt fastställda tågplanens (länk) tåglista se att tåg 277 hela T22 utgår från Gävle, slutdestination Linköping M-F och Stockholm L.
    Och Nej, jag hittar inget tåg vid 13-tiden från Sundsvall, utan Snabbtåg vid 12.07 och 14.07.

Senast redigerat av Ulf Broman den 2021-09-24 klockan 23:51:53. Anledning: Lagt in länk

1. Klass Hans Bromans avatar
    Medlem
    nov 2017

Sv: Sj IC 277 X40 dubbeldäckare Svall-,Sthlm permanent indragen och ersatt av loktåg?

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    Jag kan i primärt fastställda tågplanens (länk) tåglista se att tåg 277 hela T22 utgår från Gävle, slutdestination Linköping M-F och Stockholm L.
    Och Nej, jag hittar inget tåg vid 13-tiden från Sundsvall, utan Snabbtåg vid 12.07 och 14.07.
    Jag kan tillägga att det loktåg som lillen83 nämnde (IC 11) i T22 normalt ska avgå 10.32 från Duved och 14.55 från Sundsvall, och ankomma 19.17 till Stockholm. Men IC 11 går Östersund . Sundsvall - Stockholm redan i T21. Jag kan inte se att IC 11 på något sätt ersätter att 277 dras in på delsträckan Sundsvall - Gävle.

Passagerare Kippus avatar
    Medlem
    nov 2019

Citat Ursprungligen postat av Hans Broman Visa inlägg
    Jag kan tillägga att det loktåg som lillen83 nämnde (IC 11) i T22 normalt ska avgå 10.32 från Duved och 14.55 från Sundsvall, och ankomma 19.17 till Stockholm. Men IC 11 går Östersund . Sundsvall - Stockholm redan i T21. Jag kan inte se att IC 11 på något sätt ersätter att 277 dras in på delsträckan Sundsvall - Gävle.
    277 kördes enligt avtalet med X-trafik. Nu kommer X-trafik att köra ett eget tåg i samma läge som ansluter till 277 i Gävle. Avtalet mellan SJ och X-trafik är ju unikt på så sätt att man samplanerar tågen för att optimera bägges fordonsanvändning och få ut maximalt med trafik inom Gävleborgs län. Detta syntes ju i T21 där Ljusdal fick betydligt flera SJ-tåg än tidigare. X-trafik har genom detta samarbete kunnat avstå från fordonsanskaffning. Dessutom trängs man inte på enkelspåren genom länet.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •