Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Linköping C – Sthlm Central 14:21*- 16:17 november/december

Passagerare
    Medlem
    aug 2018

Linköping C – Sthlm Central 14:21*- 16:17 november/december

God eftermiddag!

Är SJ Snabbtåg (Tåg 580 till Sundsvall) slutsålt eller "slutsålt", d.v.s. är tåget fullbokat eller är det, som jag misstänker, bullshit-meddelande? 22 nov - 10 dec visas samma meddelande vilket får mig att tro att det snarare är inställt men inte borttaget ur säljet. Övriga tåg omedelbart före och efter detta har gott om lediga platser.

Passagerare Leif Ds avatar
    Medlem
    mar 2018

Sv: Linköping C – Sthlm Central 14:21*- 16:17 november/december

Citat Ursprungligen postat av Per Karlsson Visa inlägg
    God eftermiddag!

Är SJ Snabbtåg (Tåg 580 till Sundsvall) slutsålt eller "slutsålt", d.v.s. är tåget fullbokat eller är det, som jag misstänker, bullshit-meddelande? 22 nov - 10 dec visas samma meddelande vilket får mig att tro att det snarare är inställt men inte borttaget ur säljet. Övriga tåg omedelbart före och efter detta har gott om lediga platser.
    Testade att boka SJ-appen, går utan problem. Testade 22 och 23 nov resp 3 dec, finns både 1a- och 2a-klass. Så gissningsvis någon tillfällig spärr på tåget ifråga.

Tramtrain - Bildgalleri
    En järnvägsanställd har alltid fel ! - Gammalt PV-ordspråk...

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

580 gick som vanligt fram till 24 juni. Spårlöst borta sedan dess. Från 2 augusti går dock 256 i samma tidtabell(?) mellan Linköping och Stockholm med X40. Ingen aning vad det beror på dock.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Per Karlsson Visa inlägg
    God eftermiddag!
    Var och hur försökte du boka?
    www.sj.se funkar det nu 23 november, både till Stockholm och vidare till Sundsvall (om man vill), men det kan ju ha varit något problem (eller tillfälligt spärrade) när du testade.
    När det är spärrat ger ibland andra sajter bättre svar än sj.se

Senast redigerat av Ulf Broman den 2021-09-21 klockan 16:23:58. Anledning: Tillägg

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Victor Visa inlägg
    580 gick som vanligt fram till 24 juni. Spårlöst borta sedan dess. Från 2 augusti går dock 256 i samma tidtabell(?) mellan Linköping och Stockholm med X40. Ingen aning vad det beror på dock.
    256 finns med i Tabell 81: - https://tagtidtabeller.resrobot.se/t...ag81_27636.pdf
    580 med där igen från 22/11.

Passagerare
    Medlem
    aug 2018

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    Var och hur försökte du boka?
    www.sj.se funkar det nu 23 november, både till Stockholm och vidare till Sundsvall (om man vill), men det kan ju ha varit något problem (eller tillfälligt spärrade) när du testade.
    När det är spärrat ger ibland andra sajter bättre svar än sj.se
    Testade via sj.se ett par gånger under morgonen innan inlägget postades. Någon har tydligen gjort handpåläggning, låter vara osagt om inlägget gjorde att det upptäcktes, och nu kan jag boka önskad förbindelse där ovan tåg ingår.

Passagerare Leif Ds avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Victor Visa inlägg
    Att tåget försvann i juni, beror nog på sommaranpassningen, sen kom det ju tillbaka som 256 Linköping - Stockholm, de 2 augusti. Det senare beror med stor säkerhet på att det pågår spårbyte Gävle - Söderhamn.
    Under den tiden (2/8 - 21/11) gäller ju ett helt annat upplägg för snabbtågen på sträckan Stockholm - Umeå (där ju 580 är ett av tågen normalt).
    Just nu heter ju tåget med avgång från Stockholm 16.21 (samma tid som 580), istället 680 (20680 L, SoH) men har tekniskt tågnummer 30580 och går alla dagar till Umeå istället.
    Körvägen just nu är ju Stockholm - Gävle - Ockelbo - Kilafors - Söderhamn - Sundsvall - Umeå. Riktningsbyte sker i Söderhamn.

Tramtrain - Bildgalleri
    En järnvägsanställd har alltid fel ! - Gammalt PV-ordspråk...

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •