Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: En timme vid ABB/Motorgränd i Västerås

En timme vid ABB/Motorgränd i Västerås

Fick ett ryck att filma det som passerade under en timme efter jobbet idag.

Senast redigerat av X1000 den 2021-09-20 klockan 20:40:30. Anledning: Videotagg adderad

Administratör X1000s avatar
    Medlem
    mar 2018

Sv: En timme vid ABB/Motorgränd i Västerås

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Eftersom jag bor bara ca 100 meter från bron i bakgrunden och det på andra sidan bron finns en livligt trafikerad bangård skulle jag vilja ha en vebbkamera monterad vid bron. Eller på taket där gubbarna sitter och ser till att godstågen kommer in på rätt spår. Fast det är kanske inget som Banverket skulle gå med på även om jag stod för kostnaderna.
    Har även möjligheten att förlänga min tv antenn med några meter och montera två kameror högst upp men gissar att inte ens det är tillåtet.

Då bor du i radhusen eller lägenheterna vid hållplats Bygatan. Jag själv har närmast till hållplatsen Sjöhagen.

/Bussmicke
    www.bussmicke.se

Passagerare krafts avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Bussmicke Visa inlägg
    Fick ett ryck att filma det som passerade under en timme efter jobbet idag.

Skulle tycka det skulle vara lite läskigt att gå så nära spåret. Vad är hastighetsgränsen där?

Nej då, jag håller mig på vägen och lämnar den inte, sen zoomar jag en del samt att spåret närmat är inte trafikspår för genomgående tåg om man så säger.

Passagerare
    Medlem
    aug 2019

Även jag har tänkt att det lilla huset vid växlingsvallen vore ett bra ställer för ett par webbkameror. Det är en blandad ordinarie trafik och ibland kommer det lite ovanliga saker på väg till Tillberga eller Finnslätten.
    Kan det vara något för youtubekontot Swedish Railcam?

Med lite god vilja kanske man skulle skymta skorstenen på mitt hus om man tittar västerut en dag när träden fällt sina löv.
    Per

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •