Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Gårdagens 505

Moderator Ola Zackrissons avatar
    Medlem
    mar 2018

Gårdagens 505

Vi blev omledda över Nyköping pga signalfel men jag gillar den banan så det var ok trots försening på 30 minuter till Hässleholm. Jag har alltid otur med 505. Sprider jag dålig Karma? För SJs bästa borde jag nog sluta boka detta tåg.

Nu till något intressant. Jag hade vagn 1 plats 49 och satt med andra ord över boggien. Vagnen betedde sig jättekonstigt. Den hoppade upp och ned samtidigt som den krängde rejält i sidled. Folk höll på att ramla inne på toaletten och detta blev ett samtalsämne. Vad kan ha varit utslitet?

Bistron kunde inte öppna förrän efter halva resan eftersom den där kassa apparaten (medveten särskrivning) vägrade samarbeta. Jag hade förbeställt trerätters så det gick ingen nöd på mig men många var rejält sura. Fredag kväll osv.

Men detta med de extrema skakningarna? Jag är van resenär och har inte upplevt något liknande.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Gårdagens 505

Citat Ursprungligen postat av Ola Zackrisson Visa inlägg
    Vi blev omledda över Nyköping pga signalfel men jag gillar den banan så det var ok trots försening på 30 minuter till Hässleholm. Jag har alltid otur med 505. Sprider jag dålig Karma? För SJs bästa borde jag nog sluta boka detta tåg.

Nu till något intressant. Jag hade vagn 1 plats 49 och satt med andra ord över boggien. Vagnen betedde sig jättekonstigt. Den hoppade upp och ned samtidigt som den krängde rejält i sidled. Folk höll på att ramla inne på toaletten och detta blev ett samtalsämne. Vad kan ha varit utslitet?

Bistron kunde inte öppna förrän efter halva resan eftersom den där kassa apparaten (medveten särskrivning) vägrade samarbeta. Jag hade förbeställt trerätters så det gick ingen nöd på mig men många var rejält sura. Fredag kväll osv.

Men detta med de extrema skakningarna? Jag är van resenär och har inte upplevt något liknande.
    Jag förutsätter att du påtalade problemet för tågpersonalen? Vad sa dom? Dom borde ha vana av skakningarna du nämner och borde därmed ha svaret på din fundering.

Moderator Ola Zackrissons avatar
    Medlem
    mar 2018

Sv: Gårdagens 505

Tågpersonalen var väldigt osynlig och jag orkade inte leta reda på dem efter en lång dag i Stockholm. En ombordare dök upp en timme efter avgång och kollade biljetterna i vagn 1. Försökte få kontakt eftersom jag beställt mat men hon hade inte tid att servera då. Efter ytterligare 30 minuter fick jag min bricka i all hast men hade redan kroknat på att få mera kontakt. Därefter visade hon sig inte mer. Annars hade jag gärna vänligt frågat om vagnens gångegenskaper.

Non-stop Stockholm-Alvesta så det borde ju inte bli så stressigt men detta är ett fenomen jag ofta observerat på 505.

Senast redigerat av Ola Zackrisson den 2018-03-24 klockan 10:20:34.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •