Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Norrsundet och Hallstavik

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Norrsundet och Hallstavik

Hej
    Hur ser trafiken ut till Norrsundet och Hallstavik?
    Förekommer det nån trafik till Norrsundet?

Passagerare
    Medlem
    mar 2019

Sv: Norrsundet och Hallstavik

Citat Ursprungligen postat av 5080 Visa inlägg
    Hej
    Hur ser trafiken ut till Norrsundet och Hallstavik?
    Förekommer det nån trafik till Norrsundet?
    Tror inte det har körts något till Hallstavik de närmaste veckorna iaf, GC brukar köra till Hallstavik på veckoslutet och HR brukar köra från Ljusdal ned till Hallstavik någon gång i månaden men båda dessa ska ha varit inställda den senaste tiden.
    Ser ut som att GC ska köra nästa veckoslut igen men hittade inget från HR.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Det går fortfarande tåg till Norrsundet. Det finns stora planer att bygga en industri för framställning av drivmedel. Hamnen är aktiv i ganska stor omfattning. Går ett 20 tal tåg per år främst flis som bearbetas i Norrsundet. Spåret ifrån Hamrångefjärden är i mycket bra skick, dock sämre med bangården och övriga spår. Just nu används spåret och bangården i stor omfattning p g a renovering av Ostkustbanan. Med andra ord är framtiden stor en en positiv utveckling av spårbunden trafik och samhället Norrsundet där det f n bor c a 1000.
    Vad jag förstår hyrs industrispåret från Hamrångefjärden av Norrsundets Hamn, och dess ägarna Colabitoil.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Erebos Visa inlägg
    Tror inte det har körts något till Hallstavik de närmaste veckorna iaf, GC brukar köra till Hallstavik på veckoslutet och HR brukar köra från Ljusdal ned till Hallstavik någon gång i månaden men båda dessa ska ha varit inställda den senaste tiden.
    Ser ut som att GC ska köra nästa veckoslut igen men hittade inget från HR.
    GC brukar köra varje vecka till Hallstavik, dit lördag morgon, tillbaka lördag kväll, men jag ser att nu i helgen verkar det ha varit inställt, och det kan ha varit inställt tidigare. Men kommande helg är det som sagt (ännu?) inte inställt.

HR:s tåg har jag bara ett om ett par gånger i år, men jag kan förstås ha missat att kolla.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •