Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Green cargos pendel mot Norrland

Passagerare Herrolssons avatar
    Medlem
    mar 2018

Green cargos pendel mot Norrland

'

Ett vanligt godståg från Helsingborg påväg mot norrland för att hämta ännu mer koppar!

Det är alltså Green cargos "kopparpendel" vi ser här. Tåget som går mellan Rönnskärsverken i Skelleftehamn och Elektrokoppar i Helsingborg. Här strax utanför Finja på återgång norrut!

Ingeting är omöjligt, inte ens på järnvägen

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Sv: Syravagnarna?

Är syravagnarna lastade på nordgång?

Passagerare Simon Bs avatar
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av BD Visa inlägg
    Är syravagnarna lastade på nordgång?
    Om någon vet så hoppas jag att vederbörande är tillräckligt klok att låta bli att besvara den frågan här.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Simon B Visa inlägg
    Om någon vet så hoppas jag att vederbörande är tillräckligt klok att låta bli att besvara den frågan här.
    Struntprat!!!!!

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Farligt gods betraktas alltid som lastat om vagnarna ej är rengjorda efter lossning så det framgår egentligen inte av systemen .

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Jag har sett detta tåg passera många gånger men aldrig med syravagnar.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Kan nu meddela i Bolidens smältverk produceras svavelsyra. Så den troliga förklaringen är att svavelsyra transporteras i kopparpendeln för vidare omhändertagande i Helsingborg.

Generellt är det intressant att få reda på vad för slags varor som transporteras, vare sig det är med tåg, fartyg eller lastbilar.
    "Hemligållarpatroner" klarar vi oss utan. De måste vara anhängare till den forne president Busch som genom sitt handlande fått till inhägnader, bl a kring hamnar i hela världen, och som i många fall även hindrar sjöfolk att få gå iland.

Passagerare
    Medlem
    maj 2019

Av rent affärsmässiga skäl lämnar anställda vid järnvägen ut information om lasten.
    Å andra sidan är det inte förbjudet att titta på tåg och se vad det för slags vagnar eller last och dra egna slutsatser.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Det tycker jag vi låter "vederbörande" avgöra själv.

Passagerare
    Medlem
    maj 2019

Det blev ju fel.
    Av rent affärsmässiga skäl lämnar anställda vid järnvägen INTE ut information om lasten.
    Å andra sidan är det inte förbjudet att titta på tåg och se vad det för slags vagnar eller last och dra egna slutsatser.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Henke Visa inlägg
    Farligt gods betraktas alltid som lastat om vagnarna ej är rengjorda efter lossning så det framgår egentligen inte av systemen .
    Nej, det där är ett missförstånd. Det framgår om vagnarna är lastade eller lossade men däremot är även lossade men ej rengjorda vagnar att betrakta som innehållande farligt gods.

Citat Ursprungligen postat av Bengt Mårtensson Visa inlägg
    Det blev ju fel.
    Av rent affärsmässiga skäl lämnar anställda vid järnvägen INTE ut information om lasten.
    Jag jobbade på Green Cargo en gång i tiden och höll hårt på att inte skriva något sådant men oj vad det kliade i fingrarna ibland när folk skrev om godstrafik. Gällde speciellt när vissa skrev väldigt bestämmt och förklarade hur det var när de egentligen hade helt fel.

/Måns

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •