Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Resultat 81 till 82 av 82

Ämne: Driftplatsgräns Åby/Nr

Passagerare
    Medlem
    jul 2018

Sv: Driftplatsgräns Åby/Nr

Citat Ursprungligen postat av Göran Kannerby Visa inlägg
    Nej, när driftplatsdelarna tillkom var det ett antal trafikplatser som fick gemensam signatur

Stockholm C driftplatsdel och Stockholms driftplats har signaturen Cst
    Göteborg C driftplatsdel och Göteborgs driftplats har signaturen G
    Malmö C driftplatsdel och Malmö driftplats har signaturen M

fler?
    Det är möjligt att det står "Stockholms driftplats (Cst)" i linjeboken och/eller BIS men signaturen Cst kan inte användas för sig själv om man menar Stockholms driftplats. Skriver eller säger någon "Cst" så kommer det alltid att tolkas som driftplatsdelen Stockholms central. Menar man Stockholms driftplats måste man säga eller skriva hela ordet. Därmed menar jag att Stockholms driftplats inte har någon signatur.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Sv: Driftplatsgräns Åby/Nr

Citat Ursprungligen postat av Daniel Engström Visa inlägg
    Det är möjligt att det står "Stockholms driftplats (Cst)" i linjeboken och/eller BIS men signaturen Cst kan inte användas för sig själv om man menar Stockholms driftplats. Skriver eller säger någon "Cst" så kommer det alltid att tolkas som driftplatsdelen Stockholms central. Menar man Stockholms driftplats måste man säga eller skriva hela ordet. Därmed menar jag att Stockholms driftplats inte har någon signatur.
    Det har nog varit mycket begreppsförvirring. Jag har en säkerhetsplan från 2013 gällande hela driftplatsen Stockholm, rubriken är "Säkerhetsplan för Stockholm C (Cst)". Längre fram refereras driftplatsen med namn Stockholm (Cst), innehållande bl a driftplatsdelen Stockholms central (Cst).

Eftersom jag inte fått förmånen att ta del av nyare versioner vet jag inte i vilken utsträckning det rättats.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •