Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Medlemmar

Medlemmar

SJK Postvagnens statistik
    Ämnen 1 811 Inlägg 6 078 Medlemmar 1 317

har det blivit mindre antal medlemmar ?
    och i så fall varför ?
    mvh
    Jürgen(S)

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Sv: Medlemmar

Ja, i gamla Pv fanns massor som någon gång registrerat sig och bara skrivit något enstaka inlägg eller inga inlägg alls och summan av registerade ackumulerade förstås hela tiden under åren.
    Vid nystarten blev det ju förstås bara de som var aktiva och intresserade som kom med.
    Nuvarande summa motsvarar nog de som är aktiva just nu.

Tack för svaret
    kanske fler har synpunkter

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

På gamla PV fanns det även personer som hade flera användarnamn, något jag ännu inte sett på nya PV.

Passagerare Arnes avatar
    Medlem
    mar 2018

Sv: Medlemmar - lite statistik

Citat Ursprungligen postat av Lennart Petersen Visa inlägg
    Ja, i gamla Pv fanns massor som någon gång registrerat sig och bara skrivit något enstaka inlägg eller inga inlägg alls och summan av registerade ackumulerade förstås hela tiden under åren.
    Vid nystarten blev det ju förstås bara de som var aktiva och intresserade som kom med.
    Nuvarande summa motsvarar nog de som är aktiva just nu.
    Nya Postvagnen har alltså per idag endast 1317 reggade medlemmar medan gamla PV hade 6190 medlemmar när man stängde ned forumet för nya inlägg. Att de 1317 i nya PV skulle utgöra det aktiva 'järngänget' från den gamla postvagnen ställer jag mig något frågande till. Och det är många 'namn' i den nya medlemsförteckningen vilka jag inte heller känner igen från tidigare.

Postningsfrekvensen i nya vagnen är ju inte heller så hög verkar det som men vi får väl låta det gå lite längre tid innan man kan bedöma läget. Det är ju faktiskt bara 23 dagar som nya forumet kört i skarpt läge! :o

Och som en liten jämförelse med andra likvärdiga internetforum kan man konstatera att exempelvis Järnvägshistoriskt forum har 2157 registrerade medlemmar och Svenskt flyghistoriskt forum har 1573 stycken dito reggade skribenter.

---
    「猿も木から落ちる」
    (saru mo ki kara ochiru)
    "Even monkeys fall from trees"

Administratör Admins avatar
    Medlem
    sep 2017

Citat Ursprungligen postat av Falken Visa inlägg
    På gamla PV fanns det även personer som hade flera användarnamn, något jag ännu inte sett på nya PV.
    Därför att det inte är tillåtet.

Fråga: Varför är det inte tillåtet?

Den frågan besvaras bäst med en motfråga: Vad finns det för anledning att ha flera konton?

Passagerare 1524s avatar
    Medlem
    mar 2018

Inte alls så konstigt.
    Sajten har ju blivit mycket mera svårnavigerad - allt annat är oduskutabelt - än tidigare.
    Hoppas och tror på en nyuppstånden "Nordpilen"

Senast redigerat av 1524 den 2018-03-23 klockan 21:25:13.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

De som är reggade nu är nog i stort de som var aktiva i gamla Pv. Det stora flertalet i gamla var inaktiva, många hade inte loggat in på åratal än mindre skrivit något inlägg så det är rätt normalt att det är färre. Det syns en del nya namn men det kan ha varit de som valt ett nytt användarnamn nu när man ändå byter. I övrigt tycker jag nya forumet utvecklat sig mycket positivt. Särskilt kategori foto och reseberättelser har fått många värdefulla inlägg och det är väl känt att dessa kategorier uppskattas. Är det något färre inlägg så är det väl så att tjafs och pingpongdueller hittills i stort uteblivit.
    För järnvägshistoriska är det samma som för gamla Pv , det har ackumulerats en massa registreringar varav många är inaktiva. Själv hade jag två registreringar vilket förklaras att något inte funkade så jag och några till gjorde en ny registrering så vi kom in .

Passagerare Staffan Sävenfjords avatar
    Medlem
    sep 2017

Citat Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
    Nya Postvagnen har alltså per idag endast 1317 reggade medlemmar medan gamla PV hade 6190 medlemmar när man stängde ned forumet för nya inlägg. Att de 1317 i nya PV skulle utgöra det aktiva 'järngänget' från den gamla postvagnen ställer jag mig något frågande till. Och det är många 'namn' i den nya medlemsförteckningen vilka jag inte heller känner igen från tidigare.

Postningsfrekvensen i nya vagnen är ju inte heller så hög verkar det som men vi får väl låta det gå lite längre tid innan man kan bedöma läget. Det är ju faktiskt bara 23 dagar som nya forumet kört i skarpt läge! :o
    Jag var med och såg från insidan när Postvagnen bytte från Parsimony till My little forum för tio år sedan. Det var precis samma utveckling då. Cirka 75 procent av medlemmarna försvann. De allra, allra flesta av dem hade inte varit aktiva de senaste två åren. (Med "aktiv" menar jag logga in för att läsa och/eller skriva.) Så småningom kom det nya medlemmar och en hel del av de gamla återkom efter ett eller två år.

Så det finns ingen som helst anledning till panik när det gäller medlemssiffran.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •