Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 61 till 65 av 65

Ämne: Banarbete Stockholm - Upplands Väsby, kraftigt reducerad pendeltågstrafik

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Sv: Banarbete Stockholm - Upplands Väsby, kraftigt reducerad pendeltågstrafik

Citat Ursprungligen postat av Gunnar Ekeving Visa inlägg
    Ja, jag kanske har haft otur som hamnat på överfulla tåg. Men om övriga tåg under högtrafiktid hade gott om utrymme (förutom längst fram) måste cirka 40 procent av resenärerna tillfälligt ha gått över till att köra bil, återigen arbeta hemma eller åka utanför högtrafiktid.
    Eller insett att det är bättre att placera sig längre bak i tåget?

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Ja, jag kanske har haft otur som hamnat på överfulla tåg. Men om övriga tåg under högtrafiktid hade gott om utrymme (förutom längst fram) måste cirka 40 procent av resenärerna tillfälligt ha gått över till att köra bil, återigen arbeta hemma eller åka utanför högtrafiktid.
    Är 1,5 år tillfälligt? Restriktionerna lyfts fr o m 30:e september, veckorna därefter blir intressanta.

Granskning av spårtrafiken från ett Uppsalaperspektiv

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Matterhorn Visa inlägg
    Är 1,5 år tillfälligt? Restriktionerna lyfts fr o m 30:e september, veckorna därefter blir intressanta.
    Jag skriver alltså om de drygt två veckor då trafiken varit kraftigt begränsad. Om trängseln i tågen under denna tid inte varit värre än innan arbetena startade måste många ha hittat andra sätt att transportera sig, alternativt avstått från resor under högtrafiktid. Jag inser att det fortfarande är färre som åker än innan pandemin, och att det därmed varit möjligt att transportera alla resenärer även med ett halverat utbud. Vad jag vänder mig mot är dels Trafikverkets hyckleri med ständiga utrop om att hålla avstånd, samtidigt som man startar ett ej akut arbete som gör det omöjligt att hålla avstånd. Därtill att informationen varit vilseledande; "vissa pendeltåg är inställda" ger ett intryck av att endast enstaka tåg ställs in, inte reducering till 50 % under högtrafiktid, samt att det inledningsvis informerades om att det gällde "underhållsarbeten" - hastighetsuppgradering för fjärrtåg är inte underhåll!

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Göran Kannerby Visa inlägg
    Eller insett att det är bättre att placera sig längre bak i tåget?
    Nej, om trängseln i tågen (förutom längst fram) under högtrafiktid inte är värre än innan arbetena startade måste cirka 40 % av resenärerna på ett eller annat sätt lyckats undvika att resa under högtrafiktid, alternativt gått över till andra färdmedel. Antalet tåg har ju halverats.

Passagerare
    Medlem
    jul 2018

Nej, om trängseln i tågen (förutom längst fram) under högtrafiktid inte är värre än innan arbetena startade måste cirka 40 % av resenärerna på ett eller annat sätt lyckats undvika att resa under högtrafiktid, alternativt gått över till andra färdmedel. Antalet tåg har ju halverats.
    Min upplevelse är att antalet resenärer fördubblats även i mitten av tågen, där jag åker. Ca 75 % av sittplatserna tagna i anspråk plus 5 -10 stående innanför varje dörrpar vid 8-tiden mot stan.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •