Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 25 av 25

Ämne: Uppsala stockholm i T22

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Sv: Uppsala stockholm i T22

Citat Ursprungligen postat av Anders Olsson Visa inlägg
    Frågan om Mälartåg och kommersiell trafik har ju redan dryftats i 100-tals inlägg i flera trådar. Snälla G.K börja inte igen, eller skapa en ny tråd.
    Och den är färdigbehandlad? Vilken blev slutsatsen? Länk?

1. Klass Hans Bromans avatar
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Anders We Visa inlägg
    Inte helt klart
    Vid upphandling av nattåg till Hamburg resonerades det INTE så
    Och apropå att dra upp det här igen
    Det var jag trådstartaren Anders wettemark som ”drog upp den här debatten” igen och tycker den är relevant
    Om jag missat en del i tidigare trådar så ber jag om ursäkt
    Nytt är i alla fall skillnaden mellan Hamburg och Uppsala pendeln i detta avseende
    Ja, jag tycker det är en viss skillnad mellan när RKTM i samverkan (Mälartåg) planlägger och anordnar trafiksystem för kollektivtrafik, och när staten handlar upp enstaka nattåg till kontinenten.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Hans Broman Visa inlägg
    Ja, jag tycker det är en viss skillnad mellan när RKTM i samverkan (Mälartåg) planlägger och anordnar trafiksystem för kollektivtrafik, och när staten handlar upp enstaka nattåg till kontinenten.
    Ja, det är en skillnad i avstånd och hur ofta varje enskild resenär trafikerar sträckan, men innebär det någon principiell skillnad?

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Göran Kannerby Visa inlägg
    Och den är färdigbehandlad? Vilken blev slutsatsen? Länk?
    Ja, du var ju själv väldigt aktiv i tråden..

Frågan om utlyst trafikplikt vändes och vreds tills alla argument hade ältats i oändlighet. Men jag tycker att Kippus inlägg från 7/5 här på sidan 7 (i det gamla inlägget) sammanfattar ganska bra varför det är som det nu är. Om man nu tycker det är bra eller dåligt är ju en smaksak.

https://www.postvagnen.com/sjk-forum...a-ibland/page7

Mvh Olsson

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Anders Olsson Visa inlägg
    Ja, du var ju själv väldigt aktiv i tråden..

Frågan om utlyst trafikplikt vändes och vreds tills alla argument hade ältats i oändlighet. Men jag tycker att Kippus inlägg från 7/5 här på sidan 7 (i det gamla inlägget) sammanfattar ganska bra varför det är som det nu är. Om man nu tycker det är bra eller dåligt är ju en smaksak.

https://www.postvagnen.com/sjk-forum...a-ibland/page7
    Å andra sidan utlovade man från regeringsnivå redan 2017 att denna konkurrens kan förbjudas: "Därtill finns reglerna om konkurrensbegränsande offentlig säljverksamhet i konkurrenslagen (2008:579). Staten, en kommun eller ett landsting får förbjudas att i en säljverksamhet tillämpa ett visst förfarande, bl.a. om detta snedvrider förutsättningarna för en effektiv konkurrens på marknaden, eller hämmar förekomsten eller utvecklingen av en sådan konkurrens. Förbud får dock inte meddelas för förfaranden som är försvarbara från allmän synpunkt."

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •