Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: 3x samma tåg i Mojaveöknen

Passagerare Simon Bs avatar
    Medlem
    mar 2018

3x samma tåg i Mojaveöknen

Ett östgående godståg en bit öster om Tehachapi tidigare i eftermiddags. Själv gav jag mig snabbt ut på Stateroad 58, som är en freeway med 65 mph. Tågen får klara sig med betydligt beskedligare hastigheter i de kraftiga kurvorna och stigningarna...

...och mycket riktigt! Det var en smal sak att köra om tåget, och här dundrar det fram igen en bit norr om Mojave. Här går järnvägen parallellt med gamla route 6, men spåret är rakt och platt och tågen kan dra upp i 65 mph.

...trots det lyckades jag köra om det en gång till. Här är det en bit söder om Mojave.

Senast redigerat av Simon B den 2018-03-23 klockan 08:42:02.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: 3x samma tåg i Mojaveöknen

Trevligt med jänkardieslar!

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Dessa containertåg med dubbla containers är otroligt häftiga! Här kan man tala om storskalig järnvägstrafik! Dessutom tycker jag Union Pacifics lokdesign är bland de snyggare som finns! Man skäms ju inte direkt över att man är ett av USAs största tågbolag!

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Definitivt inte, de är så stolta över sitt varumärke att de skall ha krävt "royalty" av modelltågstillverkarna för att de tillverkat modeller med deras logotyp på...

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Snygga bilder Simon!

Passagerare Simon Bs avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Henke Visa inlägg
    Dessa containertåg med dubbla containers är otroligt häftiga! Här kan man tala om storskalig järnvägstrafik! Dessutom tycker jag Union Pacifics lokdesign är bland de snyggare som finns! Man skäms ju inte direkt över att man är ett av USAs största tågbolag!
    Ja, det är otroligt mäktigt. Ljudupplevelsen är också något som gör visst intryck. ;)
    Otroligt effektiv transportlösning framstår det som. Sen kan man ju ha lite åsikter om att köra diesel istället för att elektrifiera, men fortfarande lär det vara betydligt bättre för miljön än att köra lastbil, och gör mirakel för den redan hårt ansträngda trafiksituationen på vägnätet.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •