Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Norrlandsvagn på besök i Mälardalen

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Norrlandsvagn på besök i Mälardalen

Har noterat de senaste dagarna från mitt utkikspunkt att SSRT/SJ A7 5261 förekommer i ett av loktågen här på Cst. Senast för 10 minuter såg jag den i tåg som gick norrut. Kan ha varit tjänstetåg till Hagalund eller möjligen 732 till Hallsberg om det nu är ett loktåg. Eftersom vagnen är gråmålad i SSRT färger så sticker den förstås ut litegrann. På tillfälligt besök eller förvisad på längre tid från de norrländska vidderna? Jag hann tyvärr inte ta någon bild.

Mvh/Alex

Avställd
    Medlem
    feb 2018

Sv: Norrlandsvagn på besök i Mälardalen

Citat Ursprungligen postat av Alex Visa inlägg
    Har noterat de senaste dagarna från mitt utkikspunkt att SSRT/SJ A7 5261 förekommer i ett av loktågen här på Cst. Senast för 10 minuter såg jag den i tåg som gick norrut. Kan ha varit tjänstetåg till Hagalund eller möjligen 732 till Hallsberg om det nu är ett loktåg. Eftersom vagnen är gråmålad i SSRT färger så sticker den förstås ut litegrann. På tillfälligt besök eller förvisad på längre tid från de norrländska vidderna? Jag hann tyvärr inte ta någon bild.

Mvh/Alex
    A7-P 5261 är inhyrd från Trafikverket för SJ AB:s ordinarie tågtrafik.

1. Klass Bernt Talbrants avatar
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Experten Visa inlägg
    A7-P 5261 är inhyrd från Trafikverket för SJ AB:s ordinarie tågtrafik.
    Den användes ju tidigare, som jag skrev i en annan tråd, i morgontåget Kiruna-Luleå och kvällståget tillbaka. Detta var alltså innan Norrtåg började köra de aktuella tågen. Därefter var den tillfälligt åter i dessa tåg när SJ körde loktåg som ersättning för motorvagn åt den tidigare operatören för Norrtåg. Innan den hittade söderut har den sedan varit reservvagn i Luleå vad jag förstår.

En gammal tråd om vagnen

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Her er vogna i tog 95 den 9. oktober 2016. Bildene er tatt ved Solbacken vokterbolig, øst for Abisko Östra.

Train no 95 at Abisko
    by Ståle Ualand, on Flickr

Et bilde av A7 5261, som gikk sist i toget. Vogna kunne behøve en vask...(tvätt)

SSRT A7 5261
    by Ståle Ualand, on Flickr

Hur ser inredningen ut i denna vagn? :)

Senast redigerat av Joakim Wahlberg den 2018-03-22 klockan 05:30:18. Anledning: Felstavat
    //Joakim Wahlberg
    Alla mina bildberättelser finns samlade på jowahlen.se!

Avställd
    Medlem
    mar 2018

Såg den i 942 Eskilstuna-Stockholm 5. mars

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •