Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Förbättrad bokning hos SJ (för pensionärer)

Passagerare Klas Mårtenssons avatar
    Medlem
    mar 2018

Förbättrad bokning hos SJ (för pensionärer)

Eftersom SJ har pensionärsrabatt är det viktigt att uppgiften om pensionärsstatus finns med när man bokar. På hemsidan har det hittills varit så att jag fått gå in och ange att jag är pensionär, trots att jag är inloggad, och där finns uppgift om min ålder. På appen, däremot, kom uppgiften om att jag är pensionär upp automatiskt.
    Tills för några veckor sedan. Då blev jag plötsligt tvungen att varje gång gå in och ändra Resenärstyp från Vuxen till Pensionär.
    Men idag: Nu hittar hemsidan uppgiften om min ålder, och att jag alltså är pensionär! Och appen har också fått tillbaka den funktionen (eller rättare, fått den på nytt; nu står min ålder utsatt i dialogen, det gjorde den inte förut).

Sv: Förbättrad bokning hos SJ (för pensionärer)

Citat Ursprungligen postat av Klas Mårtensson Visa inlägg
    Eftersom SJ har pensionärsrabatt är det viktigt att uppgiften om pensionärsstatus finns med när man bokar. På hemsidan har det hittills varit så att jag fått gå in och ange att jag är pensionär, trots att jag är inloggad, och där finns uppgift om min ålder. På appen, däremot, kom uppgiften om att jag är pensionär upp automatiskt.
    Tills för några veckor sedan. Då blev jag plötsligt tvungen att varje gång gå in och ändra Resenärstyp från Vuxen till Pensionär.
    Men idag: Nu hittar hemsidan uppgiften om min ålder, och att jag alltså är pensionär! Och appen har också fått tillbaka den funktionen (eller rättare, fått den på nytt; nu står min ålder utsatt i dialogen, det gjorde den inte förut).
    Detsamma gällde mig, som ungdom. Jag blev också motvilligt vuxen helt plötsligt :rolleyes: Det genererade även lite extra pengar till SJ nån gång när det skulle åkas tåg, då jag var van med att den var inställd på ungdom.

Avställd
    Medlem
    feb 2018

För mig står det numera "barn/ungdom" i appen. Det var länge sen man fick åka på barnbiljett sist

Passagerare Klas Mårtenssons avatar
    Medlem
    mar 2018

Fast helt perfekt är det inte!
    Appen har inte uppdaterat min ålder trots att det gått halvannan vecka sedan den räknades upp.
    Nåja, gör inte mig något. Men kan motsvarande råka lura någon som upphör att räknas som ungdom?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •