Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: "Pendlarkampen": SJ vs MTR

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

"Pendlarkampen": SJ vs MTR

Hej! Sedan ett par år pendlar jag på sträckan Göteborg - Stockholm, med i snitt två tur och returresor per vecka. Pendlandet bekostas helt ur egen ficka (med undantag för de lagstadgade avdragen jag får göra på deklarationen), så därför är det helt och hållet min tid och min plånbok som styr besluten. Fram tills nyligen har jag rest med ett SJ Årskort Silver Plus, det senaste året med Resplus-tillägg. Från och med idag testar jag 30 dagar med 1 klass Plus på MTR Express, nästa 30 dagar kommer jag troligen testa 2 klass på SJ Snabbtåg. Kommer troligen inte testa 30 dagar 2 klass Flex på MTR Express, men det återstår att se.

Tanken är att jag i denna tråd kommer delge mina erfarenheter och upplevelser, dels i form av små inslag men framför allt en större sammanfattning för varje "kategori". Kanske blir resultatet ett slags svar på vad jag rekommenderar ur ett pendlarperspektiv. Jag kommer hålla mig till denna tråd, så om ni är intresserade att följa denna "resa" finns det säkert någon smart funktion i denna forumplattform för att följa trådar.

Administratör Admins avatar
    Medlem
    sep 2017

Sv: "Pendlarkampen": SJ vs MTR

Citat Ursprungligen postat av Alexander Visa inlägg
    Jag kommer hålla mig till denna tråd, så om ni är intresserade att följa denna "resa" finns det säkert någon smart funktion i denna forumplattform för att följa trådar.

Kul initiativ. Funktionen för att följa ämnet hittar du ovan under "Ämnesverktyg" , "prenumerera på det här ämnet".

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •