Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Kväll i Gävle. (Bildserie)

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Kväll i Gävle. (Bildserie)

Så kom turen till Gävle där vi tillbringade några dygn i mitten av Januari.
    Då tillfälle gav så kilade jag ner till Gävle C och såg vad som hände där.
    Det är ganska roligt var på dessa stationer där det händer saker hela tiden.
    En massa tåg som kommer och går och folk strömmar till och från stationerna.
    Lite annorlunda mot stillheten här i Norrbotten. Visst om man är på Boden C. en eftermiddag händer det en hel del
    men det är långt i från lika mycket folk som åker tåg här upp mot i södra Sverige.
    Däremot är det nog lika mycket godståg som kommer och går på Bodens C.
    Visserligen går nog godstågen på en annan bana till och från Gävle som man aldrig ser på Gävle C. Så i det stora hela är det nog mer gods tåg också och bör så vara eftersom det är en hel del människor som bor i dessa regioner mot här upp i Norrbotten.

Tåg från Stockholm mot Falun.

Bränsletåget från Arlanda borde detta vara.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Sv: Kväll i Gävle. (Bildserie)

Mycket annorlunda också med ett loktåg till Falun via Gävle. Måste ha varit en omledning

Mvh Alex

Robert
    Fripassagerare

Citat Ursprungligen postat av Alex Visa inlägg
    Mycket annorlunda också med ett loktåg till Falun via Gävle. Måste ha varit en omledning

Mvh Alex
    Ja vad var det för tåg?

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Robert Visa inlägg
    Ja vad var det för tåg?
    Troligen tåg 85 till Stockholm. Skyltningen talar för det. Från Östersund.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Mikael Lundberg är van vid stillheten i Norrbotten och Lappland så vi måste ha överseende att det blev många tåg att hålla reda på i Gävle. :)

Mvh/Alex

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Jo minnet svek, det var ju tåget mot Östersund och Åre, ber om ursäkt men det lär komma fler sådan missar. Jag tycker man kan skymta Storlien på en av dörrarna men är inte helt säker.

Senast redigerat av Mikael Lundberg den 2018-03-20 klockan 10:24:17.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Mikael Lundberg Visa inlägg
    Jo minnet svek, det var ju tåget mot Östersund och Åre, ber om ursäkt men det lär komma fler sådan missar. Jag tycker man kan skymta Storlien på en av dörrarna men är inte helt säker.
    Det gör inte alls något, du tar såna väldigt fina bilder, speciellt lyckas du så himla fint med att ta bilder i mörker och i el-ljus.
    Sen tror jag det står Stockholm och inte Storlien på vagnen, så tåget är nog eftermiddagståget från Åre till Stockholm.
    Men, om du fotograferar och visar bilderna, så kan vi andra hjälpa till om det blir några missar, det är ju det som är det fina med ett forum där man kan kommentera.

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Mikael Lundberg Visa inlägg
    Nej, tvärtom i så fall. Tåget är på väg söderut.

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    Det gör inte alls något, du tar såna väldigt fina bilder, speciellt lyckas du så himla fint med att ta bilder i mörker och i el-ljus.
    Sen tror jag det står Stockholm och inte Storlien på vagnen, så tåget är nog eftermiddagståget från Åre till Stockholm.
    Men, om du fotograferar och visar bilderna, så kan vi andra hjälpa till om det blir några missar, det är ju det som är det fina med ett forum där man kan kommentera.
    Om du tittar på t ex spårnumreringen så ser du att tåget är på väg söderut bara med ledning av den.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Jo ni har ju så rätt, jag blandar ihop alla tåg och tittar lite slarvigt på bilderna då jag lägger in dem :)

Passagerare Montfrooijs avatar
    Medlem
    feb 2018

Very nice pictures :)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •