Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: SJ tågluff 15 dgr. Dag 15.

1. Klass Jan Ls avatar
    Medlem
    nov 2017

SJ tågluff 15 dgr. Dag 15.

Denna dag kännetecknades av improvisationer. Det var bara utresan till Avesta Krylbo som gick som vi tänkt. Tåget gick från spår 10 på Cst. Det tillhör inte vanligheten för norrgående tåg. I Krylbo hade vi tänkt att ta TiB till Gävle men strax efter ankomsten kom ett försenat TiB 8105 in från Storvikshållet. Eftersom vädret inte var det bästa ändrade vi våra planer och bestämde oss för att åka med det till Örebro i stället för att vänta en dryg timme på TiB-tåget till Gävle.

Under resan kände vi hur det vattnades munnen redan i Fagersta. Ett återbesök på restaurang Hanôi vankades. Framme i Örebro noterade vi bestört att Hanôi är semesterstängt. Bara en vecka, men givetvis just denna vecka.

Närbelägna alternativ finns inte utan vi steg in på Bastard Burger mittemot tingsrätten. Vår vanliga tvåtimmarslunch reducerades till 45 minuter (knappt) och så snabbt tillbaka till Örebro C. Där hann vi med Mälartåg 960 till Stockholm i stället för det TiB-tåg till Hallsberg som vi tänkt oss. Inget triumfatoriskt uttåg precis.

Eftersom regionaltågen inte stannar som de borde på Södra station steg vi av i Flemingsberg. På våra luffarbiljetters sista giltighetsdag blev det allra sista tågluff-tåget en SL-pendel!

Vi betalade med reskassa.

Det är resan som är målet. Hemstation Sst.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Sv: SJ tågluff 15 dgr. Dag 15.

"Regionaltågen inte stannar som de borde på Södra station"/Ulf

1. Klass Hasse Hagbergs avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Ulf Berlin Visa inlägg
    "Regionaltågen inte stannar som de borde på Södra station"/Ulf
    Just det. Det borde dom. Frågan har behandlats tidigare här i PV.

Går det att stanna i Sundbyberg (och Örebro S) så borde det gå på Södra station. F.ö. borde också åtminstone några snabbtåg göra uppehåll på Sst. Dvs om SJ vill och TrV bjuder till.

Stockholm S

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Hasse Hagberg Visa inlägg
    Just det. Det borde dom. Frågan har behandlats tidigare här i PV.

Går det att stanna i Sundbyberg (och Örebro S) så borde det gå på Södra station. F.ö. borde också åtminstone några snabbtåg göra uppehåll på Sst. Dvs om SJ vill och TrV bjuder till.
    Ja, hade regionaltågen stannat vid Sst och både de och fjärrtågen vid Södertälje syd hade det blivit mycket bättre. Som det är nu blir det att åka till Cst och vända, vet inte hur långt söderut man behöver vara för att det (ibland) ska gå snabbare att ta pendeln till Södertälje hamn, byta och ta Gnesta-pendeln till Södertälje syd.

Passagerare Kippus avatar
    Medlem
    nov 2019

Citat Ursprungligen postat av Göran Kannerby Visa inlägg
    Ja, hade regionaltågen stannat vid Sst och både de och fjärrtågen vid Södertälje syd hade det blivit mycket bättre. Som det är nu blir det att åka till Cst och vända, vet inte hur långt söderut man behöver vara för att det (ibland) ska gå snabbare att ta pendeln till Södertälje hamn, byta och ta Gnesta-pendeln till Södertälje syd.
    Alla regionaltåg stannar både på Södertälje Syd och Flemingsberg. För stationerna mellan Flemingsberg och Stockholm Central finns det ingen anledning att krångla via Södertälje utom i undantagsfall. Jag hittade ett fall - kommer man med Snälltåget till Södertälje Syd 14.00 tjänar med sju minuter på att åka via Södertälje Hamn i st f Mälartåg till Flemingsberg.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Kippu Visa inlägg
    Alla regionaltåg stannar både på Södertälje Syd och Flemingsberg. För stationerna mellan Flemingsberg och Stockholm Central finns det ingen anledning att krångla via Södertälje utom i undantagsfall. Jag hittade ett fall - kommer man med Snälltåget till Södertälje Syd 14.00 tjänar med sju minuter på att åka via Södertälje Hamn i st f Mälartåg till Flemingsberg.
    Nej, men åker man med ett fjärrtåg som enbart stannar vid Södertälje syd kan det vara aktuellt att krångla via Södertälje hamn.

Passagerare Kippus avatar
    Medlem
    nov 2019

Citat Ursprungligen postat av Göran Kannerby Visa inlägg
    Nej, men åker man med ett fjärrtåg som enbart stannar vid Södertälje syd kan det vara aktuellt att krångla via Södertälje hamn.
    Som jag skrev, sällsynt. Jag hittade ett fall på nordgång.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Kippu Visa inlägg
    Som jag skrev, sällsynt. Jag hittade ett fall på nordgång.
    Då var det uppenbarligen ett sådant sällsynt fall jag prickade in för en tid sedan när jag skulle till Älvsjö.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •